توسعه کسب و کار و رشد پایدار از نگاه هلن محسن زاده

به گزارش آسمان فارس، توسعه کسب و کار و رشد پایدار فقط یک کلمه کلیدی نیست. بلکه کلیدی است برای باز کردن قفل رشد پایدار و بلند مدت برای کسب و کار شما و آماده سازی برای موفقیت در آینده. اما توسعه کسب و کار دقیقا چیست؟ در اصل همه چیز در خصوص ایجاد فرصت ها و ایجاد روابطی است که به شما یاری می نماید جریان های درآمدی را افزایش دهید به مشتریان تازه برسید یا در بازارهای مختلف توسعه پیدا کنید.

توسعه کسب و کار و رشد پایدار از نگاه هلن محسن زاده

هلن محسن زاده مدیر حرفه ای مراقبت های پزشکی و مدیر مرکز بهداشت خانگی اکتیو پلاس Divine Grace Hospice شرح می دهد که از بودجه بندی و استراتژی برنامه ریزی گرفته تا شبکه سازی با شرکای بالقوه امکانات بی پایانی برای اجرای فرآیندهای توسعه کسب و کار موثر در یک شرکت وجود دارد! در ادامه مؤلفه های اساسی تاکتیک های توسعه کسب وکار پیروز و اینکه چگونه می توانند به شما در نزدیک تر کردن اهداف سازمانتان به واقعیت یاری نمایند را آنالیز خواهیم کرد.

توسعه کسب و کار به چه معناست

توسعه کسب و کار ایجاد و اجرای استراتژی هایی است که باعث رشد در یک شرکت می گردد. این مفهوم شامل شناسایی مشتریان و بازارهای بالقوه ایجاد روابط با سهامداران و توسعه دامنه کسب و کار است. توسعه یک کسب و کار مستلزم پذیرش ریسک های حساب شده برای انطباق با شرایط متغیر بازار و جلوتر ماندن از رقبا است.

برای یافتن راه های تازه برای افزایش عایدی و حفظ سودآوری به ترکیب مناسبی از خلاقیت تحلیل و نوآوری احتیاج است. توسعه کسب و کار در خصوص کسب عایدی و ایجاد معروفیت و نام تجاری است که بتواند در آزمون زمان مقاومت کند. این یک فرآیند مستمر است که مستلزم فداکاری کار سخت و تمایل به رویارویی با چالش های تازه است.

انواع استراتژی های توسعه کسب و کار

هلن محسن زاده می گوید استراتژی های توسعه کسب و کار برای هر شرکتی که در پی پیروزیت در یک بازار رقابتی است لازم است. انواع مختلف استراتژی ها می توانند به کسب و کارها در دستیابی به اهداف آنها یاری نمایند. یکی از انواع استراتژی های رایج نفوذ در بازار است که بر افزایش فروش محصولات فعلی در بازارهای موجود تمرکز دارد. استراتژی دیگر توسعه محصول است که شامل ایجاد پیشنهادات تازه برای برآوردن احتیاجهای مشتری می گردد.

شرکت ها بعلاوه می توانند استراتژی های متنوع سازی را اتخاذ نمایند که شامل توسعه محصولات یا بازارهای تازه است. در نهایت یک روش محبوب دیگر اکتساب یا ادغام است که در آن کسب وکارها با شرکت دیگری ادغام می شوند تا سهم بازار را افزایش داده و به مشتریان یا منابع تازه دسترسی پیدا نمایند. توسعه یک استراتژی تجاری جامع می تواند به سازمان ها یاری کند تا عملکرد خود را بهینه نموده و به رشد بلندمدت دست یابند.

مزایای توسعه کسب و کار و رشد پایدار

در منظره کسب و کار به شدت رقابتی امروزی جلوتر ماندن برای هر شرکتی که می خواهد پیشرفت کند حیاتی است. توسعه کسب و کار می تواند سازمان شما را تقویت نموده به شما یاری می نماید مشتریان تازهی به دست آورید در بازارهای تازه توسعه پیدا نموده و شراکت های ارزشمندی ایجاد کنید. بعلاوه سرمایه گذاری در توسعه کسب و کار می تواند جریان های عایدیی شما را افزایش دهد معروفیت برند شما را بهبود بخشد و فرصت های رشد تازهی را کشف کند.

با استراتژی ها و تاکتیک های مناسب می توانید سازمان خود را به یک نیروی واقعی تبدیل کنید و از مزایای بسیاری از پیروزیت استفاده کنید. خواه یک استارتاپ باشید که در پی ورود به بازار است یا یک شرکت معتبر که در پی حفظ فزونی خود است توسعه کسب و کار یک سرمایه گذاری عاقلانه است که می تواند تا حد زیادی نتیجه دهد.

گام هایی که برای توسعه کسب و کار پیروز باید بردارید

هلن محسن زاده می گوید توسعه کسب و کار بخش مهمی از هر سازمان پیروز است اما اگر ندانید از کجا آغاز کنید می تواند دلهره آور باشد. اما برای رسیدن به پیروزیت می توانید چند قدم اساسی بردارید. ابتدا روی شناسایی مخاطبان هدف خود و درک احتیاجهای آنها تمرکز کنید. در مرحله بعد یک پیشنهاد ارزش واضح و مختصر ایجاد کنید تا بگویید چرا خدمات/محصولات شما برای آنها ارزشمند است. سپس یک برنامه بازاریابی و فروش استراتژیک با هدف قرار دادن مخاطبان شناسایی شده خود ایجاد کنید.

بعلاوه بسیار مهم است که به صورت مستمر پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و بر اساس داده های به دست آمده برنامه خود را تنظیم کنید. در نهایت شبکه سازی و ایجاد روابط در صنعت خود را نباید فراموش کنید. این مراحل می تواند سازمان شما را برای پیروزیت و دستیابی به اهداف توسعه کسب و کارتان آماده کند.

حضور فناوری

در منظره کسب و کار در حال تحول امروزی برای هر سازمانی که در پی جلوتر ماندن است فناوری به یک روند ضروری تبدیل شده است. با ابزارهای دیجیتال مناسب می توانید استراتژی توسعه کسب و کار خود را به طور موثر پیاده سازی نموده و شرکت خود را به ارتفاعات تازهی ببرید. فناوری مزایای بسیاری را ارائه می دهد که می تواند به ساده سازی عملیات شما افزایش بهره وری و افزایش سود شما یاری کند.

چه به وسیله تجزیه و تحلیل داده ها اتوماسیون یا بازاریابی دیجیتال فناوری می تواند بینش های ارزشمندی ارائه دهد در زمان و منابع صرفه جویی کند و به شما یاری کند در بازاری که به طور فزاینده ای شلوغ می گردد رقابتی بمانید. با پذیرفتن فناوری به عنوان بخش مهمی از برنامه توسعه کسب و کار خود می توانید موقعیت خود را برای پیروزیت قرار دهید و سریعتر و کارآمدتر از همواره به اهداف خود برسید.

سوالات مفید

هنگام آغاز یا بردن یک کسب و کار به ارتفاعات تازه یک استراتژی توسعه مستحکم بسیار مهم است. با این حال فهمیدن اینکه دقیقا از کجا باید آغاز کرد می تواند طاقت فرسا باشد. به همین علت است که قبل آغاز باید سؤالات مهمی از خود بپرسید. اهداف و مقاصد شما چیست؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ پیروزیت را چگونه می توان ارزیابی کرد؟

با پاسخ دادن به این سؤالات و سؤالات دیگر می توانید نقشه راهی برای کسب و کار خود ایجاد کنید که به شما در هر مرحله از راه یاری می نماید. از این گذشته یک پایه قوی برای هر سرمایه گذاری پیروز لازم است.

سخن نهایی

هلن محسن زاده می گوید توسعه کسب و کار می تواند برای پیروزیت هر کسب و کاری حیاتی باشد. با یک تعریف دقیق و درک کامل از توسعه کسب و کار سازمان ها می توانند استراتژی ها و فرآیندهای مورد احتیاج برای به حداکثر رساندن پتانسیل رشد را توسعه دهند. با برنامه ریزی مناسب سازمان های تجاری پتانسیل نامحدودی برای توسعه کسب و کار خود دارند.

منبع: https://thestartupmag.com/helen-mohsenzadeh-answers-business-development/

منبع: مجله شنبه
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2188

به "توسعه کسب و کار و رشد پایدار از نگاه هلن محسن زاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کسب و کار و رشد پایدار از نگاه هلن محسن زاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید