انتقاد وزیرخارجه از اظهارات غیرواقع بینانه مقامات آذربایجان ، جزئیات گفت وگوی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی

به گزارش آسمان فارس، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان صبح امروز تلفنی گفت وگو کردند.

انتقاد وزیرخارجه از اظهارات غیرواقع بینانه مقامات آذربایجان ، جزئیات گفت وگوی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی

به گزارش خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان صبح امروز (شنبه) دهم دی ماه در گفت وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه به رایزنی و گفتگو پرداختند.

وزرای خارجه دو کشور اواخر آذر ماه نیز تلفنی گفت وگو نموده بودند. امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی ضمن ابراز نارضایتی از اظهارات غیرواقع بینانه مقامات آذربایجان گفت: طرح این موضوعات در رسانه ها نه تنها کمکی به حل مسئله نمی نماید، بلکه زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می نماید.

امیرعبداللهیان بعلاوه از همتای آذری خود برای شرکت در نشست ابتکاری جمهوری اسلامی ایران موسوم به 3+3 در تهران بعنوان چارچوبی برای حل و فصل مسائل منطقه به وسیله راه چاره دیپلماسی دعوت کرد.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت وگوی تلفنی، با اشاره به ملاقات اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، گفت وگوها و تماس های بین مقامات ایران و آذربایجان را مثبت ارزیابی و بر آمادگی جمهوری آذربایجان برای تقویت روابط و برطرف سوءتفاهم ها تأکید کرد.

امیرعبداللهیان و بایراموف هشتم آبان ماه نیز تلفنی گفت وگو و درباره بعضی موضوعات دوجانبه و نیز مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بعلاوه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات و در مورد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه قفقاز به رایزنی پرداختند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2133

به "انتقاد وزیرخارجه از اظهارات غیرواقع بینانه مقامات آذربایجان ، جزئیات گفت وگوی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد وزیرخارجه از اظهارات غیرواقع بینانه مقامات آذربایجان ، جزئیات گفت وگوی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید