برنامه کاری امیرعبداللهیان در نیویورک

به گزارش آسمان فارس، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر چهار روزه خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت ملاقات با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیر کل سازمان ملل و وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در برنامه او قرار گرفته است.

برنامه کاری امیرعبداللهیان در نیویورک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد سه شنبه برنامه خود در سفر به نیویورک را اظهار داشت.

امیرعبداللهیان در صفحه توئیتر خود نوشت: برای شرکت در هفتادوششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مدت 4 روز در نیویورک خواهم بود.

وی در ادامه شرح داد: دیدار های جداگانه ای با دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، جوزپ بورل مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیدار دوجانبه و مجزایی با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در برنامه کاری ام واقع شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رأس هیأتی وارد نیویورک شد و مورد استقبال مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نهاده شد.

رضا نجفی سرپرست معاونت امور حقوقی و بین المللی، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و اسحاق آل حبیب مدیرکل وزارتی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می نمایند.

خطیب زاده روز یکشنبه درباره سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به نیویورک و نشست وزرای خارجه 1+4 در نیویورک گفته بود: آقای امیرعبداللهیان فردا (دوشنبه) برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک خواهد بود و تا الان حدود 45 دیدار دوجانبه با وزرای خارجه کشور های مختلف از قاره های مختلف خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه بیان نمود: درباره نشست وزرای خارجه 1+4 باید تأکید کنم اگر ببینیم این دیدار می تواند در جهت آن چه گفتیم، یعنی مذاکره سودمند باشد، تصمیم آن را اتخاذ خواهیم کرد. الان تصمیمی اتخاذ نکرده ایم و باید ببینیم موضوع جلسه چه می تواند باشد و بعد براساس آن تصمیم بگیریم.

پیش از این، مدیر کل آژانس اتمی هم با بیان اینکه طی دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در وین به تقویت بیانیه مشترک در جریان سفر اخیر خود در تهران پرداخته، گفت اکنون کار هایی هست که باید به یاری هم انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1737

به "برنامه کاری امیرعبداللهیان در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه کاری امیرعبداللهیان در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید