اساتید با ورود به صنایع نخستین گام کارآفرینی را طی کنند

به گزارش آسمان فارس، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: روش کار برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین تنها از طریق اساتید و اعضای هیأت علمی میسر می شود و آنها می توانند با آموزش های کارآفرینی و ورود به صنایع نخستین گام کارآفرینی را طی کنند.

اساتید با ورود به صنایع نخستین گام کارآفرینی را طی کنند

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه اساتید با ورود به صنایع نخستین گام کارآفرینی را طی کنند،گفت: اینکه اساتید خودشان به عنوان یک نیروی کارآفرین بوده و از مهارت های مختلف برخوردار باشند کمک زیادی به سرعت مهارتی دانشجویان می کند، همچنین باید طبق یک دستور العمل همه صنایع ما برای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول ترغیب شوند تا از توان علمی داخل کشور استفاده کنند.

ارتباطات دانشگاه ها باید از طریق ابزارهای ارتباطی در هدایت تحصیلی باشند

وی اضافه کرد: امروز دانشگاه های ما باید به عنوان یک دانشگاه جهان وطنی فعالیت کنند به طوریکه ارتباطات آنها از طریق ابزارهای ارتباطی در هدایت تحصیلی باشد. همچنین ایجاد گرایش های بین رشته ای برای دانشگاه ها از اولویت های مهم در راستای نوآوری است.البته رها شدن از زیر چتر دولت یکی دیگر از بحث هایی است که باید در قانون گذاری به آن پرداخته شود. به طوری که باید به دانشگاه ها اجازه داده شود به طور مستقل فعالیت های علمی و اقتصادی انجام دهند.

استقلال دانشگاه یعنی بدون نیاز به کمک دولت هزینه های خود را دربیاورند

معتمدی شرح داد: مستقل شدن دانشگاه ها این فرصت را برای آنها محیا می کند تا به مرحله ای برسند تا دیگر بدون نیاز به کمک دولت نه تنها هزینه های خود را در بیاورند بلکه به سازمان های چند فرهنگی تبدیل شوند که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک همه نخبگان کشور در هنگام فارغ التحصیلی به عنوان یک نیروی کارآفرین متخصص وارد بازار کار خواهند شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1000

به "اساتید با ورود به صنایع نخستین گام کارآفرینی را طی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساتید با ورود به صنایع نخستین گام کارآفرینی را طی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید