آیا گرده گل ها می تواند عاملی برای درد گوش باشد؟

به گزارش آسمان فارس، مطالعات نشان داده که گرده گل ها ممکن است عاملی در گوش درد و ناراحتی باشند. این موضوع ممکن است زمانی رخ دهد که شخص با آلرژی گرده گل ها روبرو گردد.

آیا گرده گل ها می تواند عاملی برای درد گوش باشد؟

گرده گل ها باعث فراوری هورمون های القاء نماینده التهاب می شوند که ممکن است به عنوان عاملی برای ایجاد ناراحتی و درد در گوش ها عمل نمایند.

دکتر مایکل هیوز، متخصص گوش و حلق و بینی در بیمارستان ساندرلند در لندن، گفت: زمانی که گرده گل ها وارد گوش می شوند، می توانند التهاب و تحریک در داخل گوش ایجاد نمایند و باعث درد و ناراحتی شوند.

بسیاری از مردم به دلیل گرده گل ها و آلرژی های دیگر به مسائل گوش دردی مبتلا می شوند، بنابراین توصیه می گردد که افراد در فصل گل ها از روش های محافظتی مانند استفاده از ماسک یا انواع سایر روش های محافظتی استفاده نمایند. بعلاوه، در صورتی که علائمی مانند درد و ناراحتی در گوش تجربه می کنید، بهتر است به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا این مشکل رفع گردد.

هیوز بعلاوه به این نکته اشاره نمود که در مواردی که گرده گل ها در داخل گوش قرار می گیرند، بهتر است از کوشش برای خارج کردن آن خودداری کرد. او گفت: خارج کردن گرده گل ها به صورت شخصی ممکن است باعث تحریک و آسیب به داخل گوش گردد. برترین راه برای رفع کردن این مشکل مراجعه به پزشک است.

در مواردی که گرده گل ها در داخل گوش قرار گرفته باشند، پزشک ممکن است از ابزارهای خاصی برای خارج کردن آنها استفاده کند. هیوز بعلاوه با توصیه به افرادی که به مسائل گوش دردی مبتلا هستند که از قطرات گوش استفاده ننمایند، هشدار داد. وی گفت: استفاده از قطرات گوش به مانند خوردن شیرینی پایین ترین درجه بهداشتی است. استفاده از آنها می تواند باعث آسیب و التهاب گردد و باعث شدت علائم گردد.

در نهایت، به افرادی که در فصل گل ها با مسائل گوش دردی روبرو می شوند، توصیه می گردد که مطمئن شوند همواره گوش هایشان را تمیز نگه دارند و به مصرف غذاهایی که می توانند به عنوان ضد التهاب عمل نمایند، مانند ماهی چرب و سبزیجات غنی به دستور العمل های پزشک خود پایبند باشند.

منبع: فوت و فن / huffingtonpost.co.uk
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2165

به "آیا گرده گل ها می تواند عاملی برای درد گوش باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گرده گل ها می تواند عاملی برای درد گوش باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید