آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود نیازمند یک نظام نامه است

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه سرپرست دفتر وزارتی، گفت در راستای تحول در آموزش و پرورش باید همه حوزه ها کوشش نمایند و در راستای تحققق سند تحول بنیادین گام های جدی تری بردارند لذا آموزش و پرورش نیازمند یک نظام نامه است.

آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود نیازمند یک نظام نامه است

یوسف نوری، در آیین تکریم علی باقرزاده رئیس سابق و معارفه حجت اله الماسی رئیس تازه دفتر وزارتی، که در ساختمان شهیدرجایی برگزارشد، ضمن تقدیر از زحمات آقای باقرزاده و آرزوی توفیق برای ایشان، تغییرات تازه را اتفاق مبارکی خواند و اظهار کرد: گاهی اوقات فرصت خدمت کردن برای افراد فراهم می گردد اما این که از فردی به نیکی یاد می گردد، حاصل کار خالصانه آنان است و بر اساس آموزه های دینی نیز، برترین مکان برای خدمت کردن، نهاد آموزش و پرورش، است.

وی افزود: همه حوزه ها باید برای کار خود یک نظام نامه مصوب داشته باشد تا پنجره آموزش و پرورش در آن دیده گردد. لذا همیشه تأکید نموده ام که همه بخش ها باید برای وزارت آموزش و پرورش کار نمایند نه وزیر، از این روی همه باید در خدمت وزارت آموزش و پرورش باشد.

نوری توضیح داد: معلم برای ما اسطوره است؛ لذا تعاملات بین اعضای یک مجموعه و تعامل با وزیر در یک برهه زمانی تعیین، باید براساس نظام نامه باشد. مجموعه آموزش و پرورش باید همچون یک خانواده هم دل، هماهنگ و همراه باشند و منسجم عمل نمایند تا آموزش و پرورش تحقق یابد و در این دیدگاه، شکست بی معناست؛ مانند خانواده خیرین؛ لذا داشتن نظام نامه یک ضرورت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حوزه ستادی باید با معلمان ارتباط نزدیک داشته باشد و نسبت به آن ها، بسان یک خانواده عمل کند قطعاً در این صورت نظام آموزش و پرورش بهره وری بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: در راستای تحول در آموزش و پرورش باید از هه حوزه ها کوشش کنیم و در راستای تحققق سند تحول بنیادین گام های جدی برداریم. لذا آموزش و پرورش نیازمند یک نظام نامه است.

نوری بر ارتباط های فراسازمانی تأکید کرد و افزود: باید با همه مجموعه های خارج ازآموزش و پرورش از جمله رسانه ها، تعامل داشته و به عنوان یک فرصت به آن ها بنگریم و در جهت برطرف مسائل آموزش و پرورش عزم ملی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1921

به "آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود نیازمند یک نظام نامه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود نیازمند یک نظام نامه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید