آشنایی با مواد غذایی که بعد از ورزش باعث چاقی می شوند

به گزارش آسمان فارس، رسیدن به وزن دلخواه و کاهش وزن کار مسئله ای نیست. اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید خیلی زود می توانید کاهش وزن دهید. برای لاغر شدن باید این هفت مورد مواد غذایی را مصرف نکنید. با ماه همراه باشید.

آشنایی با مواد غذایی که بعد از ورزش باعث چاقی می شوند

7 ماده محبوب که خوردن آن بعد از ورزش شما را چاق می نماید

فرض کنید به سختی در باشگاه ورزش نموده اید. با دمبل های مختلف کار نموده اید تا عضله های دو سر بازو را به خوبی بسازید.

حالا به موادی احتیاج دارید که بدن شما را ریکاوری کند. درست است ؟ البته این موضوع زیاد هم صحیح نیست. بیشتر برنامه های باشگاه ها، خوردن مواد غذایی بعد از تمرینات ورزشی را لازم و ضروری نمی دانند. در حقیقت مصرف مواد غذایی مختلف می تواند کالری را که شما سعی در مصرف آن داشته اید را دوباره برگرداند.

معمولا اگر ورزش و تمرینات ورزشی شما کمتر از 60 دقیقه طول بکشد، مصرف مواد غذایی بعد از تمرین، کالری بیشتری را وارد بدنتان خواهد نمود.

به عبارت دیگر، اگر تمرینات شما سخت و طولانی نیست، بهتر است قبل و بعد از آن تنها به نوشیدن آب بسنده کنید.

اما اگر تمرینات سختی دارید و مدت زمان طولانی در حال اجرا تمرینات سخت ورزشی هستید باید در پی مواد غذایی باشید که برای بدنتان سالم باشد و بتواند مواد مورد احتیاج آن را تامین کند.

1.تنقلات و اسموتی های آماده
اسموتی ها اغلب دارای کالری بالایی هستند. این مواد معمولا نسبت کربوهیدرات به پروتئین مناسبی هم ندارند. بنابراین مصرف اسموتی و تنقلات آماده بعد از ورزش به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

اگرچه اسموتی ها نوشیدنی های سالمی هستند اما شما را تشویق به مصرف کالری بیشتری خواهند کرد و همین امر می تواند موجب چاقی شما گردد. برترین جایگزین برای اسموتی و تنقلات آماده، انتخاب یک اسموتی با کالری پایین است. این نوع اسموتی ها دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین سه به یک هستند.

2.آووکادو
چگونه می توان آووکادوی خوشمزه و سالم را در فهرست مواد غذایی مضر قرار داد ؟ خوب زمانی که شما آن را بعد از تمرینات ورزشی خود مصرف می کنید، چربی می تواند زمان بازیابی و ریکاوری بدن شما را کاهش دهد.

بعد از انجام تمرینات ورزشی، کربوهیدرات ها و پروتئین ها هستند که می توانند ریکاوری بهتری برای بدن شما فراهم نمایند. چربی هضم و رسانش کربوهیدرات ها و پروتئین ها را پایین می آورد.

بنابراین مصرف آن در بین وعده های غذایی اصلی ممکن است خوب باشد اما بعد از ورزش انتخاب مناسبی نیست. به جای مصرف آووکادو، بهتر است موادی را مصرف کنید که دارای چربی و پروتئین مناسب هستند. موادی همانند کره گیاهی به همراه هویج و یا سیب می تواند برترین انتخاب باشد.

3.کشمش های پوشیده شده با ماست
معمولا در اینگونه پوشش ها ماست واقعی به کار برده نمی گردد. چیزی که این پوشش ها را تشکیل داده در حقیقت شکر و روغن های فرآوری شده است.

خود کشمش ها به میزان کافی شیرین هستند بنابراین احتیاجی به اضافه کردن شکر به آن ها وجود ندارد . شما می توانید به جای این کشمش ها از میوه ها و آجیل های خشکی همانند گردو، فندق، توت های خشک و موارد دیگر بهره ببرید.

توت های خشک دارای خاصیت ضد التهابی هستند . بنابراین می توانند سرعت ریکاوری بدن را افزایش دهند.

4.ساندویچ ژله و کره بادام زمینی
اینگونه ساندویچ ها معمولا با کره بادام زمینی و ژله درست می شوند و سرشار از قند هستند.

بنابراین مصرف آن ها بعد از انجام تمرینات ورزشی به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. برای اینکه غذای سالم تری داشته باشید می توانید از نان های سبوس دار با مواد تشکیل دهنده کم، کره طبیعی آجیل ها و میوه های طبیعی بهره ببرید.

اینگونه موارد هیچ گونه قند اضافی وارد بدن شما نمی نمایند. از میوه هایی همانند موز بر روی کره بادام زمینی طبیعی می توانید بهره ببرید.

5.ماست یونانی با طعم میوه
اشتباه نکنید. ماست یونانی با طعم میوه های مختلف بعد از ورزش اصلا مناسب نیست زیرا حاوی پروتئین بسیار بالایی است.

بعضی از این مواد بیشتر از 5 قاشق چایخوری شکر دارند .به جای مصرف اینگونه ماست ها، می توانید یک ماست ساده بردارید و روی آن را با میوه های طبیعی و تازه تزیین کنید.

6.انرژی بار
اگر این مواد با لایه ای از شیرینی و یا شکلات پوشیده شده باشند و یا اینکه از مواد شیمیایی در آن ها استفاده شده باشد، استفاده و انتخابشان به هیچ عنوان مناسب نیست.

این مواد دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین مناسبی نیستند. سعی کنید از مواردی بهره ببرید که دارای کالری 200 و یا پایین تر باشند و در آن ها 10 گرم قند وجود داشته باشد.

7.شیرینی
هیچ کس معتقد نیست که شیرینی یک غذای سالم است اما اینگونه موارد اغلب در خاتمه مسابقات استقامتی مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا مصرف شیرینی بعد از ورزش مناسب است ؟ پاسخ این سوال منفی است.

این شیرینی ها دارای 350 تا 400 کالری هستند و معمولا مواد مغذی مناسبی هم وارد بدن فرد نمی نمایند.

شما می توانید به جای شیرینی از یک پیتای سبوس دار و یا تورتیلا با کمی پروتئین همانند بوقلمون و یا کره طبیعی بادام بهره ببرید.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1782

به "آشنایی با مواد غذایی که بعد از ورزش باعث چاقی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مواد غذایی که بعد از ورزش باعث چاقی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید