5 هزار و 500 میلیارد تومان کارانه پرستاران پرداخت شد

به گزارش آسمان فارس، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت کارانه ماه گذشته پرستاران که بیش از 5 هزار و 500 میلیارد تومان بود به صورت یکجا خبر داد.

5 هزار و 500 میلیارد تومان کارانه پرستاران پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، از سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت اظهارداشت: علاوه بر افزایش فوق العاده ویژه پرستاران زحمتکش، کارانه ماه گذشته آن ها که بالغ بر 5 هزار و 500 میلیارد تومان بود به صورت یکجا پرداخت شد.

وی گفت: برای تخصیص منابع از معاونت بهداشت و درمان سازمان برنامه و بودجه گزارش عملکردی مبنی بر این که آیا بودجه تخصیص یافته به این مراکز (دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت) به درستی پرداخت می شود یا خیر را دریافت می کنم.

رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: امسال اجازه استخدام 23 هزار پرستار در ابتدای سال و همچنین 30 هزار پرستار دیگر در میانه سال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شد.

به گزارش ایرنا، معاون پرستاری وزارت بهداشت در این باره گفت: افزایش حقوق 50 درصدی پرستاران در بهمن 98 اجرا شده و همچنین نیروهای قرارداد کار مشخص هم به میزان 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته مریم حضرتی ساماندهی وضع نیروهای شرکتی انجام و میانگین معوقات از 18 ماه به 4 ماه رسیده و همچنین جدا شدن اضافه کار از کارانه که یکی از درخواست های مهم پرستاران بوده در حال حاضرمحقق شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: پرداخت کارانه بر اساس 90 درصد از 27 و نیم درصد جز حرفه ای بوده که اجرا شده است و امسال میزان کارانه ها به دلیل اینکه عمل های غیر اورژانسی نداشتیم و درآمد اختصاصی بیمارستان ها کم شده، کاهش پیدا کرده است.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1394

به "5 هزار و 500 میلیارد تومان کارانه پرستاران پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هزار و 500 میلیارد تومان کارانه پرستاران پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید