یونکر: زبان انگلیسی در حال از دست دادن اهمیت خود است

به گزارش آسمان فارس، جان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانسی در ایتالیا گفت که زبان انگلیسی در حال از دست دادن اهمیت خود است.

یونکر: زبان انگلیسی در حال از دست دادن اهمیت خود است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس چقدر طول میکشه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، وی این اظهارات را در خلال تشدید تنش برای مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح شد.

یونکر دراین ارتباط گفت: به آرامی و مطمئنا زبان انگلیسی اهمیت خود را در اروپا از دست می دهد اما همچنین به این دلیل که فرانسه نیز انتخاباتی پیش رو دارد.

وی تصمیم اتحادیه اروپا برای خروج از اتحادیه اروپا را یک تراژدی خواند و گفت: ما منصفانه با دوستان بریتانیایی خود مذاکره خواهیم کرد اما فراموش نکنیم که این اتحادیه اروپا نیست که بریتانیا را رها نموده- این بریتانیاست که اتحادیه اروپا را ترک نموده و این تفاوت دارد.

در سال گذشته یک مقام رسمی در اتحادیه اروپا اعلام نموده بود که پس از خروج انگلستان از این اتحادیه احتمال این امر وجود دارد که زبان انگلیسی از از فهرست زبان های رسمی این اتحادیه حذف گردد .

گرچه این زبان به عنوان زبان اصلی فعالیت نهاد اتحادیه اروپا محسوب می گردد اما ممکن است به دلیل خروج انگلستان از این اتحادیه حذف گردد که این امر منجر به کاهش نفوذ و تاثیر انگلستان بر قاره اروپا می گردد .

هریک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند زبان دیگری را به عنوان زبان رسمی در بروکسل معرفی کنند اما هیچ کشوری به غیر از انگلستان تا کنون این کار را انجام نداده است .

این امر بدین معناست که از لحاظ قانونی زمانی که انگلستان اتحادیه اروپا را ترک کرد شرایط به کلی تغییر کرد. گرچه این زبان، زبان روزمره کشورهای ایرلند و مالتا محسوب می گردد اما آن ها زبان گائلیک و مالتی را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب نموده اند .

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 816

به "یونکر: زبان انگلیسی در حال از دست دادن اهمیت خود است" امتیاز دهید

1 کاربر به "یونکر: زبان انگلیسی در حال از دست دادن اهمیت خود است" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر: زبان انگلیسی در حال از دست دادن اهمیت خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید