کری جانشین اوباما در اجلاس سران کشورهای شرق آسیا

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران: وزیر خارجه اندونزی امروز اظهار داشت که رئیس جمهور آمریکا درپی لغو سفر خود به شرق آسیا وزیر خارجه این کشور را به عنوان جانشین خود به این منطقه خواهد فرستاد.

کری جانشین اوباما در اجلاس سران کشورهای شرق آسیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ژاپن تایمز،مارتی ناتالگاوا وزیر خارجه اندونزی امروز (آدینه) اظهار داشت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درپی لغو سفر خود به شرق آسیا جان کری وزیر خارجه این کشور را به عنوان جانشین خود به این منطقه خواهد فرستاد.

اوباما صبح امروز در گفتگوی تلفنی خود با سوسیلو بامبانگ یودهویونو رئیس جمهور اندونزی و سلطان حسن بولکیا پادشاه برونئی از لغو سفرش به این کشورها درپی تعطیلی دولت فدرال آمریکا اطلاع داد.

وی ابراز تاسف کرد که به علت تعطیلی دولت کشورش قادر نخواهد بود در نشست هفته آینده سران کشورهای همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (آپک) در بالی و همچنین نشست سران آسه آن و نشست سران کشورهای شرق آسیا در برونئی شرکت نخواهد کرد اما اظهار داشت که جان کری جانشین وی در این نشست ها خواهد بود.

پس از آنکه دموکرات ها و جمهوری خواستار کنگره نتوانستند درباره تأمین اقتصادی دولت آمریکا در روزهای باقی مانده از سال اقتصادی به توافق برسند، کاخ سفید دستور تعطیلی ادارات و سازمان های تابعه خود را از روز سه شنبه صادر نموده است.

گفته می گردد که در پی این امر در حدود 700 الی 800 هزار کارمند آمریکایی بیکار خواهند شد. نشریه بلومبرگ اظهار داشت که این تعطیلی روزانه 300 میلیون دلار خسارت به آمریکا وارد خواهد آورد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 405

به "کری جانشین اوباما در اجلاس سران کشورهای شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری جانشین اوباما در اجلاس سران کشورهای شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید