کاخ سفید: خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق زمان می برد

به گزارش آسمان فارس، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد آمریکا می خواهد قبل از خارج کردن همه نظامیان خود از خاک عراق، اطمینان حاصل کند که نیروهای عراقی به خوبی آموزش دیده اند و به همین دلیل خروج نظامیان آمریکایی از عراق احتیاج به زمان بیشتری خواهد داشت.

کاخ سفید: خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق زمان می برد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی بی اس، کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک نشست خبری بیان کرد خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق نیازمند زمان بیشتری است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که چرا دونالد ترامپ به وعده خود مبنی بر خارج کردن تمامی نیروهای آمریکایی از عراق عمل نمی کند، مدعی شد: این کار زمان می برد. ما می خواهیم مطمئن شویم که نیروهای عراقی به خوبی آموزش دیده اند.

وی اضافه نمود: نیروهای آمریکایی در این زمینه [آموزش نظامیان عراقی] کار بزرگی انجام داده اند. ما معتقدیم که اکنون زمان مناسبی است که ما تعداد نیروهایمان در عراق را کاهش دهیم و به حفظ ثبات در این کشور یاری کنیم.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه مدعی شد که کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) هیچ ارتباطی با انتخابات ندارد.

صبح امروز چهارشنبه ژنرال کنت مکنزی فرمانده تروریست های آمریکایی در غرب آسیا بیان کرد نظامیان این کشور در عراق تا انتها ماه جاری میلادی از 5200 نفر به 3000 نفر کاهش خواهند یافت.

خروج نیروهای آمرکایی از عراق و افغانستان یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 بوده است، اما رئیس جمهور کنونی آمریکا در آستانه دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور هنوز نتوانسته به وعده خود عمل کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1215

به "کاخ سفید: خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق زمان می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق زمان می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید