چاپ روی پلاستیک چگونه انجام می&zwnjشود؟

به گزارش آسمان فارس، آیا تا به حال افرادی را دیده اید که وسایلی مثل کیسه های پلاستیکی که به طور سفارشی تصاویر روی آنها چاپ شده اند را حمل نمایند؟ ممکن است از دیدن چنین کیسه های پلاستیکی که با تصاویر چاپ شده، بسیار زیبا به نظر می آیند، شگفت زده شده باشید.

چاپ روی پلاستیک چگونه انجام می&zwnjشود؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

حقیقت این است که تقریبا انجام هرکاری با تکنولوژی امروز بسیار راحت می باشد و تنها مورد مهمی که باید بهش توجه کنید این است که نتیجه کار باید برجسته باشد.

مواد پلاستیکی شفاف، ابزاری عالی برای شما جهت ارائه کارهای تجاری و همینطور مواردهنری می باشد.تمام آن چیزی که شما باید بدانید این است که چطور میتوان بر روی پلاستیک تصاویری را چاپ کرد..واقعیت این است که پلاستیک به خاطر خواص بی نظیرش، ماده ای خارق العاده است. خوب حالا بیایید نگاهی به روش های مختلف چاپ روی پلاستیک بندازیم.

روش‌های مختلف چاپ بر روی پلاستیک، چه روش هایی هستند؟

بوسیله روش های زیر میتوان روی پلاستیک چاپ زد:

  • چاپ فلکسوگرافی
  • چاپ UV
  • چاپ پد
  • چاپ لیزر
  • چاپ طلاکوب
  • چاپ دیجیتال { جوهر افشان }
  • چاپ اسکرین

تمام آن چیزی که باید در خصوص چاپ روی پلاستیک بدانید

  • صفحات(پلیت های) چاپ
  • چاپ تصادفی
  • چاپ ثبت شده

چاپ فلکسوگرافی روی پلاستیک چگونه انجام می‌گردد؟

در این روش برای انجام چاپ از یک صفحه انعطاف پذیر استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم نام فلکسو را روی این چاپ گذاشته اند. فلکسو یه نسخه مدرن لترپرس است که میتواند هر بستری را چاپ کند. این بستر می تواند پلاستیک، کاغذ یا حتی سلفون باشد. با یاری این روش می توانید تصاویر و حتی کلمات را روی مواد ساخته شده از وینیل چاپ کنید. برای این کار شما باید پلاستیک را به منطقه تصویر و مناطق بدون تصویر تقسیم کنید. برای اینکار شما باید صفحه انعطاف پذیر چاپ را به دور یک سیلندر چرخان بپیچید. صفحه دارای جوهر می باشد و بعد با چرخش، تصاویر و کلمات مورد نظر شما را بر روی ناحیه چاپی پلاستیک شما منتقل می‌کند.

چاپ UV روی پلاستیک چگونه انجام می‌گردد؟

فرایند چاپ UV LIHTO شامل استفاده از واحد های چاپ UV می باشد. این واحدها جوهر موجود بر روی سطح بسترهای چاپی را خشک می‌کنند. این روش مزایای متعددی را در اختیار شما قرار میدهد که یکی از این مزایا، داشتن تصاویر با کیفیت بسیار بالاست. تصاویر حاصل از این چاپ می تواند رنگ های متنوعی داشته باشد اما ، فرایند راه اندازی بسیار زمان بر و پرهزینه است. از آنجایی که سرعت چاپ این روش بسیار بالاست برای چاپ های زیاد و پروژه های عظیم، بسیار مقرون به صرفه است.

چاپ پد روی پلاستیک چگونه انجام می‌گردد؟

اگر به دنبال ساده ترین روش برای چاپ هستید، چاپ پد همان روش است. تمام آنچه که شما باید برای این چاپ انجام بدهید اینه که تصویری که میخواهید چاپ کنید را روی پلیت سیلیکونی حکاکی کنید. بعد آن را در جوهر شناور میکنید و بعد از بیرون کشیدن از جوهر آن را تمیز میکنید. با این کار جوهر در مناطق حکاکی شده باقی می ماند. این روش چاپ برای چاپ تصاویر دو بعدی بر روی وسایل سه بعدی مثل بطری ها، خط کش، اتوماتیک تبلیغاتی، توپ های تبلیغاتی گلف و دیگر موارد بسیار عالی است. مقرون به صرفه ترین چاپ دراین روش، روش چاپ پدِ تک رنگ می باشد. البته باید بدونید که این چاپ فقط به یک رنگ محدود نیست و شما میتوانید از چندین رنگ برای چاپ بهره ببرید.

چاپ لیزر روی پلاستیک چگونه انجام می‌گردد؟

این روش یک روش چاپ دیجیتال الکترواستاتیک است. با استفاده از این فرآیند می توانید به گرافیک و متن های درجه یک دست پیدا کنید. تمام کاری که برای چاپ انجام می گردد، رفت و آمد یک پرتوی لیزر به طور مکرر روی یک استوانه ای با بار منفی می باشد. برای چاپ بر روی پلاستیک، یک چاپگر لیزری اداری استاندارد مناسب است. وگرنه ممکن است که فیوز چاپگر بیش از اندازه گرم گردد و ورقه های پلاستیکی ذوب شوند.

چاپ طلاکوب روی پلاستیک چگونه انجام می‌گردد؟

روش چاپ طلاکوب یک روش عالی برای چاپ بر روی کیسه های پلاستیکی کامل می باشد.به راحتی می توانید کیسه ها را از دستگاه چاپ عبور دهید تا چاپ بر روی یک کیسه کامل گردد و یک نتیجه عالی داشته باشید. البته این روش برای تعداد کمی پلاستیک مناسب است. اگر جوهر ندارید، می توانید یک زرورق را به جای جوهر قرار دهید تا کار آن را انجام دهد. البته برای استفاده از این روش، فقط می توایند دو رنگ به کار ببرید. پس هنگام چاپ یگ رنگ از فضای کافی برای چاپ راحت رنگ بعدی مطمئن شوید.

چاپ دیجیتال جوهر افشان روی پلاستیک چگونه انجام می‌گردد؟

امروزه شما می توانید تصاویر و کلمات را بر روی وسایل فیزیکی چون پلاستیک چاپ کنید. بااستفاده از چاپگر، درایور چاپ، کاغذ و یک جوهر مایع می توانید این کار را راحت انجام دهید.چاپ دیجیتال یک چاپ حرفه ای می باشد. با این روش می توانید تصاویر کوچک را با یاری دیجیتال در یک فرمت عظیم چاپ کنید. این روش چاپ به کمترین تنظیمات نیاز دارد. البته این روش چاپ برای دوره های کوتاه مدت مناسب است و دلیل این موضوع هم این است که دوره های طولانی مدت به دلیل صرف جوهر و قیمت بالای جوهر این چاپگرها، مقرون به صرفه نمی باشد.

چاپ اسکرین روی پلاستیک چگونه انجام می‌گردد؟

چاپ اسکرین یک چاپ سنتی است و برای مواردخاصی مناسب است. دراین روش از شابلون های آمده بر روی ابریشم های توری و نرم استفاده می گردد. با استفاده از ابریشم طوری، رنگ ها را جذب نموده و بعد طبق طرح شابلون آن را به روی بستر مورد نظر انتقال می دهند. مرحله بعدی هم استفاده از اشعه فرابنفش برای خشک کردن جوهر می باشد. این روش چاپ، بسیار بادوام است و میتوانید از رنگ های تند و شادی برای این کار بهره ببرید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1315

به "چاپ روی پلاستیک چگونه انجام می&zwnjشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ روی پلاستیک چگونه انجام می&zwnjشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید