بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه در چهارباغ، میزبانی از 5 هزار گونه نادر

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، علاوه بر باغ پرندگان اصفهان که مجموعه ای دیدنی از پرندگان در آن نگهداری می گردد، شهرستان ساوجبلاغ استان البرز هم دارای باغ پرندگانی رویایی از انواع پرندگان کم نظیر دنیا است.

بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه در چهارباغ، میزبانی از 5 هزار گونه نادر

جهت دریافت خدمات ویلا طراحی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این باغ یکی از زیباترین و در نوع خود کم نظیرترین مجموعه های نگهداری پرندگان و بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه است که پنج هزار پرنده نادر از 65 کشور جهان را در خود جای داده است.

این مجموعه با گردآوری پنج هزار گونه انواع پرندگان نادر و رو به انقراض از مجموعه های کم نظیر جهان است و دارای سالن های سرپوشیده همچنین برکه و جزایر متعدد به عنوان یک مرکز علمی آموزشی وتفریحی به منظور نگه داری از گونه های نادر و رو به انقراض طراحی و ساخته شده است.

این نمایشگاه بزرگترین کلکسیون کبوتران و ماکیان زینتی در جهان را دارا بوده و مجموعه ای بی نظیر از پرندگان کنارآبزی، شکاری ها، طوطی ها و... را در خود جای داده است.

باغ پرندگان در اتوبان کرج - قزوین، خروجی کردان، شهر چهارباغ، نبش گلستان نهم واقع است و علاقه مندان می توانند یک روز تعطیل خود را به تماشای پرندگان گوناگون و کم نظیر این باغ اختصاص دهند.

امیر محمد امیر راد مدیر این مجموعه در مصاحبه با مهر، درباره این باغ می گوید: در این نمایشگاه حدود پنج هزار نمونه از پرندگان سراسر جهان نگهداری می گردد که از نظر تعداد پرنده و محیط در خاورمیانه اول است و امیدواریم مورد استقبال مردم ایران قرار گیرد.

وی اضافه نمود: این نمایشگاه در عین حال یک مرکز علمی، آموزشی و تفریحی برای نگهداری از گونه های نادر و رو به انقراض نیز محسوب می گردد. سالن طوطیان و کبوتران این مجموعه هر یک با گردآوری 100 گونه انواع پرنده ها با نژاد های گوناگون از بخش های جذاب این باغ است.

امیر راد اضافه نمود: در این مجموعه بیش از دو میلیارد تومان پرنده نگهداری می گردد که از 65 کشور جهان خریداری و با اخذ مجوز های لازم به کشورمان وارد شده است.

وی گفت: در نوع معماری این مجموعه که در زیر بنایی به مساحت دو هزار متر مربع بنا شده همه تمهیدات لازم برای رعایت بهداشت و سلامت پرندگان و بازدید نمایندگان لحاظ شده است.

مدیر بزرگترین باغ مسقف پرندگان خاورمیانه با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه تخصصی پرنده شناسی کشور در نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب شهر چهارباغ ساوجبلاغ واقع است، اضافه نمود: در این نمایشگاه حدود هفت هزار جلد کتاب در مورد پرنده شناسی نگهداری می گردد که این تعداد بسیار قابل توجه است.

به گفته امیر راد بسیاری از این کتابها ارزشمند هستند و اعتبار محتوایی کافی برای انجام یک مطالعه مطلوب را دارند.

این کارشناس ادامه داد: همچنین بسیاری از این کتابها منابع بسیار خوبی برای مطالعه در مورد پرنده شناسی محسوب می شوند و علاقه مندان می توانند با مطالعه آنها اطلاعات خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند.

امیرراد گفت: علاقه مندانی که مایل به مطالعه در مورد پرنده شناسی باشند برای بهره مندی از امکان مطالعه کتابهای پرنده شناسی این مرکز می توانند به نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب جهان در چهارباغ مراجعه نمایند.

کتابخانه این مجموعه با داشتن مقاله های علمی و کتاب های چاپ شده جهان در زمینه پرندگان، راهنمای محققان و دانشجویان این رشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 922

به "بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه در چهارباغ، میزبانی از 5 هزار گونه نادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه در چهارباغ، میزبانی از 5 هزار گونه نادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید