چالش ما در صنعت نشر، ضعف در تبادل نظرات است

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ؛ نوبت صبح، کارگاه چالش های فراوری کتاب و تعامل ناشر با نویسنده، گرافیست و تصویرگر به میزبانی تیم فراوری انتشارات مهرک در کتاب آرا برگزار گردید.

چالش ما در صنعت نشر، ضعف در تبادل نظرات است

در این نشست سورنا جوکار مدیر محتوای مهرک، سمانه سادات حسینی مدیر نشر مهرک، اعظم واضحی مقدم تصویرگر کتاب و امیر نجفی مدیر هنری این نشر به گفت وگو و انتقال تجربه های خود پرداختند.

سورنا جوکار درباره این نشست گفت: نشست امروز که در مجموعه کتاب آرا برگزار گردید با موضوع تعامل نشر با نویسنده، تصویرگر و گرافیست بود و روند فراوری کتاب از ابتدا ماجرای نوشته تا چاپ، همانند اقدامات ارسال و دریافت متن، صحت سنجی، کیفیت سنجی، تأیید محتوا و تصویرگری که به دست مخاطب می رسد را تحلیل و آنالیز کردیم. قطعا برگزاری این نشست ها بر کیفیت کتاب ها و رشد نشر مؤثر است و امیدوارم بعد از سرانجام نمایشگاه اینگونه نشست ها برگزار گردد، تا فکر ها به هم نزدیک شوند.

امیر نجفی مدیر هنری این نشر بیان نمود: در واقع نشست هایی که کتاب آرا به همت استاد طلایی برگزار کرد به شدت مفید است و جای خالی آن در صنعت نشر همواره احساس می شد.

وی اضافه کرد: به نظرم اگر در طول سال سلسله جلساتی با حضور ناشران و نویسندگان و تصویرگران برگزار گردد، چالش هایی که در حوزه کتاب اتفاق می افتد از بین خواهد رفت. امروز گپ وگفتی با افراد داشتیم و چالش ها را آنالیز کردیم، با اینکه حرف ناتمام ماند اما من با دو ساعت قبل خودم تفاوت بسیاری دارم.

نجفی توضیح داد: بعلاوه به واسطه فضای مجازی خیلی از افراد همدیگر را می شناسند بدون آن که ملاقاتی داشته باشند، این نشست ها کاری می نماید که این ملاقات شکل بگیرد و فضای متفاوتی برقرار گردد. امیدوارم این نشست ها به صفحه آرایی و طراحی کتاب یاری کند چون رسالت هنرمند تغییر ذائقه مردم با فراوری آثار درست است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2176

به "چالش ما در صنعت نشر، ضعف در تبادل نظرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش ما در صنعت نشر، ضعف در تبادل نظرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید