پیگیر کنترل پایه پولی کشور هستیم

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران/گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد تا فشارهای مالی تقلیل پیدا کند و شاهد فضای بهتری در حوزه کسب و کار، اشتغال و کنترل پایه پولی کشور باشیم، گفت: پیگیر موضوع برای کنترل پایه پولی کشور، همچنین کنترل شرایط بورس هستیم.

پیگیر کنترل پایه پولی کشور هستیم

احمد جهانمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آن چیزی که برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از لحاظ قانونی معین شده، قانونگذاری و دیگری نظارت است و مصوبات اخیر ما نشان می دهد که در حوزه قانونگذاری توجه جدی به اقتصاد خانوارها داریم.

وی اضافه کرد: باید به گونه ای کارکرد داشته باشیم که این موضوع را شاهد نباشیم که در کشور کالا داریم ولی گران به دست مردم می رسد و به همین دلیل همه نمایندگان در این موضوع متفق القول شدند که در حوزه مسئولیت نظارتی، حضور بیشتری در شهرهای انتخابی خود داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد تا فشارهای مالی تقلیل پیدا کند و شاهد فضای بهتری در حوزه کسب و کار، اشتغال و کنترل پایه پولی کشور باشیم، گفت: اکنون مهمترین بحث در مجلس شورای اسلامی همین مسئله است و پیگیر موضوع برای کنترل پایه پولی کشور، همچنین کنترل شرایط بورس هستیم.

جهانمالی، با تاکید بر اینکه به دنبال ارتقای شاخص بورس هستیم، توضیح داد: انتظارمان این است که شاخص ها حداقل ثبات داشته باشند و مردم نگران نباشند و همه این بحث ها را در قالب ابعاد نظارتی، طرح سوال و تذکر در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در شرایط تحریم چگونه می گردد سرمایه گذار خارجی جذب کرد، اضافه کرد: اکنون سرمایه گذار خارجی در کشور وجود دارد اما نکته مهم در سرمایه گذاری خارجی این است که این سرمایه گذاران نمی توانند پول خود را به وسیله سیستم بانکی معمول جهان منتقل نمایند و این یکی از موانع اصلی ما در این حوزه است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه منابع و سرمایه گذار داخلی به اندازه کافی داریم، تاکید نمود: اگر فضا و محیط را برای هموطنان خودمان فراهم کنیم که از منابع و سرمایه های داخلی استفاده نموده و از آنچه که داریم درست بهره برداری کنیم، بخش عمده ای از مسائل و مسائل جاری برطرف خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به راه اندازی اولین شهرک گلخانه ای رزبری در انزلی اشاره و توضیح داد: با توجه به اینکه اراضی کشاورزی در انزلی کم داریم لازم است تا از تکنولوژی روز و زمین های موجود استفاده بهینه داشته باشیم. اولین شهرک گلخانه ای رزبری را با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی کردیم که شامل گل های مختلف از جمله بلک بری و رزبری است که عموما این تولیدات به صورت صادرات خواهد بود.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در افزایش حریم تالاب، گفت: با افزایش 10 هزار هکتاری حریم تالاب انزلی بسیاری از روستاهای شهرستان دچار مشکل شدند و لذا در حیطه اختیارات خود مسائل شهر را پیگیری می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1292

به "پیگیر کنترل پایه پولی کشور هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیر کنترل پایه پولی کشور هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید