پروانه سلحشوری: بنیاد مستضعفان هم وارد بورس گردد

به گزارش آسمان فارس، پروانه سلحشوری درباره این که بعضی نهاد ها و افراد باید در این دوران که بیماری کرونا شیوع پیدا نموده است بدون منت به یاری دولت و مردم بیایند، گفت: نهاد های غیردولتی وجود دارند که زیرمجموعه دولت نیستند که در موردشان شائبه های فراوانی وجود دارد و سوالات جدی در ذهن مردم درباره شان شکل گرفته است.

پروانه سلحشوری: بنیاد مستضعفان هم وارد بورس گردد

نماینده مردم تهران در مجلس در تبادل نظر با ایلنا اظهار کرد: به نظر می رسد باید پس از 40 سال از انقلاب همان طور که شستا و شرکت های زیر مجموعه اش در بازار بورس عرضه شدند بنیاد مستضعفان هم به عنوان سهام دار اصلی وارد بورس گردد تا سرمایه ای برای برطرف مسائل برای دولت به دست بیاید.

وی با بیان این که الان باید تعیین گردد که نهاد هایی مانند بنیاد مستضعفان که اسمشان برای مستضعفان است کاری برای این قشر انجام می دهند یا خیر، گفت: علاوه بر مسائل از طرف دیگر سیاست های مالی ما در حوزه روابط بین الملل به گونه ای شده است که روابط عادی و نرمال با جهان نداریم؛ پس در این شرایط سخت چنین نهاد هایی باید یاری نمایند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: قطعا برخی از نهاد ها خودشان وارد نمی شوند و باید از آن ها خواسته گردد که به دور از حرکت های پوپولیستی برای یاری به مردم وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: چند روز پیش عکسی دیدم که چند مسئول با یک گونی برنج به درخانه یک زن سرپرست خانوار رفتند! با خودم فکر می کردم خدایا آموزه های امام علی (علیه السلام) کجا و کاری که ما انجام می دهیم کجا!

سلحشوری با بیان این که واقعا از دین یک پوسته بیشتر نمانده است چراکه ما امروز آموزه های دینی را به کار نمی بریم، گفت: بر حاکمان این امر واجب است در شرایط فعلی از هر آنچه در بیت المال دارند برای مردم هزینه نمایند، البته باید بگویم بیت المال فقط خزانه نیست بلکه شرکت هایی هستند که هیچ کسی به آن ها دسترسی ندارد و اتفاقا درآمد های کلان دارند.

وی ادامه داد: به خاطر دارم آقای نقویان یک بار در مصاحبه ای گفتند 60 درصد بودجه کشور در دست این هاست اگر واقعا اینطور است باید در گذشته برای شان تصمیم گیری می کردیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر فرصت مناسبی است که درباره چنین نهاد هایی تصمیم گیری کنیم و در بازار بورس عرضه شوند تا سهم و حق ملت از این طریق به آن ها داده گردد.

وی درباره این که برخی از رفتار های امروز برخی از افراد رنگ و بوی تبلیغات برای انتخابات آینده را دارد، گفت: اگر افرادی که امروز به اصطلاح یاری می نمایند برای انتخابات این کار را انجام می دهند باید این امر ادله ای باشد برای رد صلاحیت شان. کسانی که کار پوپولیستی انجام می دهند در واقع کرامت انسانی را زیر پا می گذارند. نباید از گرفتاری مردم استفاده کنیم و برای نیت های خودمان دست به کار هایی بزنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 978

به "پروانه سلحشوری: بنیاد مستضعفان هم وارد بورس گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروانه سلحشوری: بنیاد مستضعفان هم وارد بورس گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید