وزیر ژاپنی از ظریف چه درخواستی کرد؟

به گزارش آسمان فارس، روز گذشته وزرای خارجه ایران و ژاپن با یکدیگر ملاقات کردند.

وزیر ژاپنی از ظریف چه درخواستی کرد؟

به گزارش ، توشیمیتسو موتگی وزیر امور خارجه ژاپن روز گذشته در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک، از تنش های اخیر در منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کرد.

او تاکید بر اینکه دولت ژاپن به کوشش برای تثبیت کردن اوضاع در منطقه ادامه می دهد، تاکید نمود: ما از این وضعیت بغرنج بسیار نگران هستیم.

وزیر خارجه ژاپن در این دیدار ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت تنش بار در منطقه غرب آسیا، از تهران خواست تا از کاهش تعهد به برجام خودداری کند.

ظریف هم در این دیدار به همتای ژاپنی خود اطمینان داد که باوجود افزایش تنش ها در منطقه، ایران به دنبال جنگ نیست و از کوشش های دیپلماتیک ژاپن در راستای کاهش تنش تقدیر کرد.

یک مقام ژاپنی هم در این رابطه می گوید که رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این دیدار، جزئیات طرح ایران برای تشکیل ائتلافی صلح آمیز جهت تامین امنیت منطقه با مشارکت کشور های محلی را برای وزیر خارجه ژاپن تشریح نموده است.

این اولین دیدار وزیر خارجه ژاپن با همتای ایرانی اش بود، همچنین آبه شینزو نخست وزیر این کشور هم امروز در نیویورک با ظریف دیدار خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 464

به "وزیر ژاپنی از ظریف چه درخواستی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ژاپنی از ظریف چه درخواستی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید