واحدهای تولیدی صنایع دستی قزوین درجه بندی می شوند

به گزارش آسمان فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از سامان دهی و درجه بندی واحدهای فراوریی صنایع دستی استان قزوین به منظور افزایش کیفیت استانداردهای کارگاهی و ارزیابی کمی و کیفی این فراوریات مطابق با شاخص های فراوری اطلاع داد.

واحدهای تولیدی صنایع دستی قزوین درجه بندی می شوند

علیرضا خزائلی گفت : در این طرح که بنا بر درخواست کتبی متقاضیان با نظارت اداره کل آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی کشور، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان شروع شده است، محصولات فراوریی واحدهای فعال صنایع دستی این استان بر اساس معیارهایی همچون اعتبارات ملی و بین المللی فراوریکننده، استانداردهای کارگاهی، نور، ارگونومی، بهداشت و ایمنی کارگاه، کیفیت محصول، توجه به اصالت طرح و نقش، استفاده از مواد اولیه طبیعی و بسته بندی در عرضه محصول، میزان فروش و برند تجاری و عدم استقرار در بناهای تحت تملک میراث فرهنگی مورد آنالیز قرار می گیرد.

او اضافه نمود: پس از آنالیز این واحدها، نتایج از سوی اداره کل آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی کشور اعلام و کارگاه های واجد شرایط پیروز به اخذ میانگین لازم برای دریافت گواهی کیفیت محصولات صنایع دستی می شوند.

خزائلی توضیح داد: کیفیت، فراوری انبوه، سفارش پذیری بالا و عرضه محصول با قیمت مناسب از مهمترین شرایط دریافت گواهی کیفیت کارگاه به شمار می رود. کارگاه هایی که پیروز به دریافت این گواهینامه می شوند در اولویت برنامه حمایتی معاونت صنایع دستی برای ارائه تسهیلات قرار می گیرند.

او اضافه نمود: امیدواریم با همکاری هنرمندان و صنعتگران استان بتوانیم تعداد واحدهای فعال صنایع دستی را از نظر کیفیت در سطح استان با معیارهای اعلام شده ارتقا دهیم.

استان قزوین در سال 96 پیروز به دریافت 28 گواهی کیفیت و در سال 97 نیز پیروز به دریافت 15 گواهی کیفیت شده است. در امسال نیز با توجه به فرارسیدن مهلت اعتبار گواهی سال 96 و 97، توسط حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی آنالیز دوباره براساس معیارهای ذکر شده با توجه به درخواست متقاضیان استان در حال اجرا است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 642

به "واحدهای تولیدی صنایع دستی قزوین درجه بندی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای تولیدی صنایع دستی قزوین درجه بندی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید