هیات سوارکاری بابلسر اجازه نخواهد داد فردی مبلغ اضافه بابت سوارکاری از مسافران دریافت کند

به گزارش آسمان فارس، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، هیات سوارکاری بابلسر اجازه نخواهد داد فردی مبلغ اضافه بابت سوارکاری از مسافران دریافت کند.

هیات سوارکاری بابلسر اجازه نخواهد داد فردی مبلغ اضافه بابت سوارکاری از مسافران دریافت کند

بابلسر به عنوان نگین گردشگری مازندران دارای 20 کیلومتر نوار ساحلی از ابتدای ساحل چپکرود تا انتهای شهرک خصوصی دریا کنار امتداد دارد که علاوه بر ظرفیت گردشگری دارای هشت پارکینگ برای استفاده از مسافران و گردشگران است.

73 سوارکار که بیشتر آنها در پارکینگ یک تا پنجم نوار ساحلی بابلسر حضور دارند، کوشش می نمایند که مسافران را تشویق به اسب سواری نمایند و در قبال آن مبلغی دریافت نمایند.

اما تعدادی از این سوارکاران با اخذ مبالغ یک یا دو میلیون تومانی برای چند دقیقه سوارکاری خاطرات تلخی برای مسافران به همراه می آورند. و این مسافران با انتشار این اتفاق در شبکه های اجتماعی از کاربران می خواهند اگر به بابلسر سفر کردند در دام این سوارکاران گرفتار نشوند.

بازدید میدانی خبرنگار در ساحل بابلسر هم حکایت از آن دارد که این جریان نادرست همچنان می تازد و از قضا در هفته جاری یک سوار کار از مسافری یک میلیون تومان دریافت کرد که این اقدام موجی از تنش را در ساحل فراهم نموده بود.

هر چند دریافت مبالغ نامتعارف یک رویه چند ساله است و در اغلب مواقع پای نیروی انتظامی را هم به ساحل می کشاند ولی سوارکار متخلف تا رسیدن مامور نیروی انتظامی از محل متواری می شد.

حسین یزدانی، رئیس هیات سوار کاری بابلسر گفت: حدود یک ماه است که در این مسئولیت مشغول به کار شدم و ساحل را تحویل گرفتم.

وی با بیان اینکه با فرد متخلف برخورد و جریمه های سنگینی اعمال می گردد، گفت: در اولین جلسه با سوارکاران از همه این 73 نفر تعهد کتبی اخذ شد که مبلغ اضافی یا حرکتهای هنجار شکن انجام ندهند.

یزدانی ادامه داد: هیچ سوارکاری حق ندارد اگر چندی دور هم مسافت اعلام شده را طی کند دریافت حداکثر بیش از 400 هزار تومان از مسافر ممنوع و تخلف محسوب می گردد.

وی گفت: فرد متخلف در مرحله اول 10 روز ممنوع الکار می گردد و برای هر روز آن باید 300 هزار تومان جریمه پرداخت کند.

وی اضافه نمود: در پنج پارکینگی که سوارکاران حضور دارند پنج تابلو جداگانه نصب شده و تعرفه بر روی تابلوها قیمت گذاری شده که یک دور آن که 200 متر می باشد، 120 هزار تومان و یک دور که 300 متر می باشد، به مبلغ 150 هزار تومان است و حتی اگر مسافر بیشتر از 400 هزار تومان اسب سواری نموده باشد مالک حق ندارد بیشتر از این مبلغ دریافت کند.

وی بیان نمود: در هر پارکینگ یک بازرس تعیین شد و شماره موبایل رئیس هیات و بازرس در تابلوی کنار ساحل درج شده و مسافرها تخلف را گزارش دهند.

یزدانی اضافه نمود: مسافران و گردشگران تردید نداشته باشند که هیات سوارکاری بابلسر حامی آنها است و اجازه نخواهد داد فردی مبلغ اضافه از آنها دریافت کند.

وی بیان نمود: تخلف در یک ماه اخیر به مراتب کاهش یافت و تمام کوشش ما این است که آن را به صفر برسانیم.

یزدانی این را هم یادآور شد که در 10 روز اخیر هیچ تماسی از ناحیه پلیس 110 برای این تخلف مالی در ساحل بابلسر صورت نگرفت و این اقدام بسیار امید بخش است.

مجید زمانی، یکی از سوارکاران ساحل بابلسر گفت: اگر قرار است به این تخلف ها رسیدگی گردد با شخص متخلف برخورد گردد و خشک و تر با هم نسوزند.

وی با بیان اینکه به مدت 17 سال است که به وسیله شغل سوارکاری در ساحل بابلسر ارتزاق می کنم، گفت: ارتزاق در کنار ساحل تنها شغل ما محسوب می گردد و یاری خواهیم کرد تا تخلفی که صورت می گیرد ریشه کن گردد.

زمانی گفت: در یک ماه اخیر پرونده تخلف سوارکاران در ساحل به شدت کاهش یافت.

وی با بیان اینکه هزینه علوفه اسب در روز بین 200 الی 300 هزار تومان می باشد، بیان نمود: قیمت یک راس اسب که با آن فعالیت می کنم، 80 میلیون تومان است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2183

به "هیات سوارکاری بابلسر اجازه نخواهد داد فردی مبلغ اضافه بابت سوارکاری از مسافران دریافت کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "هیات سوارکاری بابلسر اجازه نخواهد داد فردی مبلغ اضافه بابت سوارکاری از مسافران دریافت کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات سوارکاری بابلسر اجازه نخواهد داد فردی مبلغ اضافه بابت سوارکاری از مسافران دریافت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید