آکواریوم استانبول کجاست؟ آشنایی با بخش های مختلف آکواریوم استانبول

به گزارش آسمان فارس، آکواریوم ها راهی برای مطالعه و درک زندگی دریایی به ما ارائه می دهند. در آکواریوم ها می توان ماهی ها را در محیط طبیعی خود مشاهده کرد. استانبول غنی از فرهنگ و طبیعت، آکواریوم های دیدنی نیز دارد. در ادامه به معرفی آکواریوم استانبول می پردازیم تا با این آکواریوم هیجان انگیز آشنا شوید و بدانید برای لذت بردن بیشتر از آن بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید، با ما همراه باشید.

آکواریوم استانبول کجاست؟ آشنایی با بخش های مختلف آکواریوم استانبول

آنچه در این مطلب می خوانید

  • آکواریوم استانبول در کجا واقع شده است؟
  • تاریخچه آکواریوم استانبول
  • قسمت های مختلف اکواریوم استانبول
  • تفریحات موجود در آکواریوم استانبول
  • امکانات رفاهی و آسایشی آکواریوم استانبول
  • شرایط و ساعات بازدید از آکواریوم استانبول
  • دیدنی های اطراف آکواریوم استانبول
  • سخن آخر
  • سوالات متداول

آکواریوم استانبول در کجا واقع شده است؟

آکواریوم استانبول مهم ترین و بزرگ ترین آکواریوم استانبول است. این آکواریوم در دو طبقه در داخل مرکز خرید آکوا فلوریا واقع شده است. منطقه فلوریا در باکرکوی در سمت اروپایی استانبول واقع شده است. فلوریا یک منطقه توریستی سرزنده و پویا است که دارای مکان های گردشگری و طبیعی بسیاری است و از موقعیت استراتژیکی مشرف به سواحل دریای مرمره برخوردار است.

این آکواریوم در مرکز خرید آکوا فلوریا در جنوب غربی استانبول، در 5 کیلومتری فرودگاه بین المللی آتاتورک واقع شده است، دسترسی به آکواریوم فلوریا با تاکسی یا حمل ونقل عمومی امکان پذیر است. می توانید با اتوبوس بروید و در نزدیک ترین ایستگاه به آکواریوم استانبول، فلوریا سوسیال تیسلری، پیاده شوید.

اگر قصد دارید از تکسیم به آکواریوم استانبول برسید. می توانید سوار اتوبوس F73 یا اتوبوس D76 بشوید و سپس با 9 دقیقه پیاده روی به مقصد برسید یا با مترو از ایستگاه تکسیم به ایستگاه آکسارای بروید و سپس با اتوبوس شماره BN2 به مقصد خواهید رسید.

دسترسی به آکواریوم استانبول از امینونو با اتوبوس BN2 یا BN1، از ایستگاه امینونو به ایستگاه آکواریوم امکان پذیر است. جالب است بدانید که حتی شاتل رایگان به مقصد آکواریوم هم وجود دارد که از 4 ایستگاه اصلی بین محله سلطان احمد و تکسیم، شما را به آکواریوم می برد.

تاریخچه آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول در سال 2011 با مدرن ترین امکانات دنیا در دو سطح بزرگ ساخته شده و بیش از 17 هزار گونه جانوری را در خود جای داده است. مساحت آن 22 هزار مترمربع است که آن را به یکی از بزرگ ترین آکواریوم ها تبدیل می نماید و هر روزه تعداد زیادی از بازدیدنمایندگان را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید.

این آکواریوم در دنیا شبیه هیچ آکواریومی نیست و در آن از جدیدترین تکنولوژی های تعاملی برای خلق موضوعات آموزنده و سرگرم نماینده استفاده شده است. در واقع با بازدید از این آکواریوم می توانید از جنبه های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی هر منطقه آگاه شوید. علاوه بر این، فضای این آکواریوم مطابق با آخرین نیازهای دنیای برای موجودات زنده در یک زیستگاه سالم و واقعی بازتولید شده است.

آکواریوم استانبول از اعضای رسمی انجمن دنیای باغ وحش ها و آکواریوم ها است. هفده حوزه موضوعی دارد که بر انواع مختلف گونه های ماهی ها که در دریاها و اقیانوس ها زندگی می نمایند تمرکز دارد. بازدیدنمایندگان می توانند از گونه هایی از دریای سیاه، اقیانوس آرام، دریای سرخ و حتی جنگل های آمازون دیدن نمایند و دنیا را کشف نمایند.

قسمت های مختلف اکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول دارای بخش های مختلفی است که یکی پس از دیگری قرارگرفته اند. با گذر از هر یک از آن ها با موجودات دریایی، شرایط جغرافیایی منطقه و پوشش گیاهی آنجا، آشنا می شوید. توجه داشته باشید که طول مسیری که از هفت قسمت آکواریوم می گذرد حدود 1.2 کیلومتر است. هر یک از این قسمت ها را به طور جداگانه در ادامه شرح خواهیم داد:

دریای سیاه

اولین قسمت آکواریوم استانبول دریای سیاه است. در این قسمت انواع ماهی ها و آبزیان دریای سیاه را مشاهده می کنید. جالب است بدانید که کشتی نوح بازسازی شده یکی از مجذوب کننده ترین چشم انداز ها منطقه دریای سیاه است.

بسفر

پس از دیدن دریای سیاه وارد تنگه بسفر خواهید شد. در این قسمت انواع ماهی ها و موجودات دریایی که در تنگه بسفر زندگی می نمایند را مشاهده می کنید. آکواریوم تنگه بسفر به صورت دو راهرو طراحی شده است. تنگه بسفر محلی برای ورود ماهی ها به دریای سیاه است. بخشی از زمین در این قسمت شیشه ای است. در نتیجه می توانید حرکت ماهی را زیر پای خود مشاهده کنید.

دریای مرمره

در طراحی قسمت دریای مرمره از معماری بازار بزرگ استانبول الهام گرفته شده است. به طوری که حتی قسمت هایی از عمارت های مهم نیز در این قسمت به صورت تصویری به نمایش درآمده است. پس از دیدن محله مرمره و بازار بزرگ استانبول به مخزن آکواریوم خواهید رسید. جالب است بدانید که این مخزن آکواریوم بزرگ ترین مخزن آکواریوم استانبول به شمار میرود. انواع ماهی سفره، کوسه و ماهی دریای مرمره را در این قسمت مشاهده خواهید کرد.

تنگه داردانل

در این قسمت انواع ماهی های خاص در تانک های بسیار بزرگ را مشاهده خواهید کرد. در این منطقه ماهی هایی مانند ساق ماهی، مولوس وجود دارد.

دریای اژه

دریای اژه پنجمین قسمت از آکواریوم است، در این قسمت می توانید با ماهی ها به سفری تاریخی بروید. علاوه بر انواع ماهی ها، خرچنگ ها و هتراکتیس ماگنیفیکا در این بخش مجسمه های تاریخی و اساطیری را خواهید دید. همان طور که می دانید دریای اژه بین ترکیه و یونان واقع شده است و به همین علت در این بخش به فرهنگ و تمدن یونان پرداخته شده است.

کانال سوئز

در کانال سوئز در پی ماهی نگردید. این بخش از آکواریوم برای نگهداری گونه های آبزی طراحی نشده است. البته باید توجه داشته باشید که این منطقه دارای جاذبه های فراوانی است. مجسمه فردیناند دو لسپس، مهندس فرانسوی که کانال سوئز را ساخت، اولین جاذبه ای است که در این بخش می بینید.

دریای سرخ

پس از کانال سوئز وارد دریای سرخ می شوید. آکواریوم های این قسمت پر از ماهی های کوچک و بزرگ و رنگارنگ است. اگر به سفر به اعماق دریاها علاقه زیادی دارید، زمان بیشتری را برای دیدنی این قسمت اختصاص دهید. علاوه بر آبزیان، صخره های مرجانی بسیار زیبا و منحصربه فردی را در آب های آکواریوم این قسمت خواهید دید.

قطب جنوب

در ادامه به قطب جنوب می رسیم. در این قسمت از آکواریوم استانبول نشانه های زیادی از قطب جنوب وجود دارد که از آن جمله می توان به کوه یخ کوچک، ماهی ها و آبزیان منحصربه فرد این منطقه و پنگوئن های بامزه اشاره نمود. دمای این قسمت از قاره قطب جنوب قطعاً کمتر از سایر نقاط است.

دریای مدیترانه

ماهی های زیبا و شگفت انگیز زیادی در دریای مدیترانه وجود دارد. در این بخش چند غار وجود دارد که جلوه بسیار طبیعی به آن بخشیده است.

تنگه جبل الطارق

پس از بازدید از دریای مدیترانه، به تنگه جبل الطارق خواهید رسید. آکواریوم واقع در این بخش بسیار زیبا و منحصربه فرد است. قطعاً با دیدنی ماهی های این منطقه شگفت زده خواهید شد. جالب است بدانید که در دنیای واقعی تنگه جبل الطارق در دریای مدیترانه بین مراکش و اسپانیا واقع شده است. طراحان آکواریوم سعی نموده اند شباهت های بسیار واقعی در این قسمت ایجاد نمایند.

شرق اقیانوس اطلس

این بخش از آکواریوم استانبول یکی از مجذوب کننده ترین و متمایزترین بخش هاست. این بخش دارای یک کشتی بسیار قدیمی است. این کشتی یک کشتی باری زیبا و بازسازی شده لیبرتی است. در طول جنگ دنیای دوم، این کشتی ها نشان دهنده قدرت صنعتی آمریکا بودند. ماهی های زیادی هم در این منطقه وجود دارد.

خط الراس میانی آتلانتیک

در قسمت بعدی با خط الراس میانی آتلانتیک روبرو می شوید که در کشتی لیبرتی واقع شده است. از پنجره های کشتی می توانید انواع کوسه ها، ماهی ها، سگ ماهی ها و اسب های دریایی را دیدن کنید.

غرب اقیانوس اطلس

در این کانال ها آکواریوم های کوچک متعددی وجود دارد که انواع آبزیان از آن عبور می نمایند. هر ماهی در نوع خود زیباست.

اقیانوس آرام

این بخش شامل آکواریوم های متعددی است که شامل گونه های آبزی اقیانوس آرام و ماهی ها است. این بخش شامل یک نمایشگر بزرگ است که اطلاعات مختلفی را نمایش می دهد. حتی ممکن است بتوانید ستاره دریایی را ببینید که در یکی از این مخازن استوانه ای در وسط این قسمت واقع شده است.

زیردریایی ناتیلوس

این بخش امکان سوار شدن به زیردریایی برای بازدیدنمایندگان وجود دارد. این یک زیردریایی واقعی نیست اما یک شبیه سازی بسیار خوب است. وقتی سوار این زیردریایی می شوید، موجوداتی مانند اسب آبی را در فاصله بسیار کمتری خواهید دید.

جنگل بارانی آمازون

با رسیدن به بخش جنگل های بارانی آمازون، گشت وگذار شما در آکواریوم به خاتمه می رسد. این قسمت حدود 1000 مترمربع مساحت دارد و پوشش گیاهی آمازون در اینجا بازسازی شده است. انواع ماهی های آمازون نیز در این قسمت از آکواریوم استانبول زندگی می نمایند.

تفریحات موجود در آکواریوم استانبول

در آکواریوم استانبول، انواع مختلفی از تفریح ها و تفریحات برای بازدیدنمایندگان فراهم شده است، از جمله:

سینمای 5 بعدی

در این آکواریوم 2 سینمای 5 بعدی وجود دارد که با نمایش فیلم های سه بعدی و شبیه سازی عناصر آب، باد و مه تجربه منحصربه فردی را برای بازدیدنمایندگان ایجاد می نماید. البته برای رفتن به سینما و دیدنی فیلم های سه بعدی باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید.

شبیه ساز هلیکوپتر سواری

اگر در پی هیجان هستید می توانید سوار شبیه ساز هلیکوپتر سواری را امتحان کنید؛ که به صورت نمادین سوار هلیکوپتر می شوید و یک تور مجازی خواهید داشت.

عکاسی

اگر دوست دارید تجربه فراموش نشدنی بازدید از آکواریوم استانبول را ثبت کنید. خدمات حرفه ای عکاسی در آکواریوم ارائه می گردد. عکس شما مقابل صفحه سبز رنگی گرفته می گردد و سپس می توانید از بین 5 پس زمینه مختلف که همگی فضای جادویی دنیای زیر آب را با زیبایی تمام منعکس می نمایند، یکی را انتخاب کنید تا همواره یادآور بازدید فوق العاده شما از استانبول آکواریوم باشد.

غذا دادن به ماهی

یکی از جالب ترین برنامه های آکواریوم استانبول می تواند غذا دادن به ماهی ها و موجودات دریایی باشد. فقط توجه داشته باشید که این کار در ساعت خاصی از روز انجام می گردد و شما باید ساعت 15 آنجا باشید. تغذیه در بخش غربی اقیانوس اطلس انجام می گردد؛ اما اگر دوست دارید غذا خوردن ماهی ها و کوسه ها را دیدن کنید، باید ساعت 11 صبح به مخزن اصلی بروید و از نزدیک شاهد این روند باشید.

غواصی با کوسه ها

در آکواریوم استانبول می توانید با کوسه ها شنا کنید و تجربه ای بی نظیر داشته باشید. البته لازم نیست برای غواصی حرفه ای باشید، فقط باید شنا بلد باشید و بقیه مراحل زیر نظر مربیان مجرب و تیم حرفه ای انجام می گردد. این تانک حاوی بیش از بیست نوع کوسه است.

امکانات رفاهی و آسایشی آکواریوم استانبول

کافه های متعددی در مسیر آکواریوم وجود دارد تا بازدیدنمایندگان در صورت تمایل بتوانند در آن ها استراحت نمایند. بعلاوه یک رستوران با چشم انداز کانال پاناما از یک طرف و چشم انداز دریا از طرف دیگر دارد. از گیفت شاپ بزرگ آکواریوم با مساحت 470 مترمربع می توانید برترین هدیه ها و سوغاتی ها را تهیه کنید. آکواریوم استانبول پارکینگی به مساحت 32000 مترمربع با 1200 جای پارک دارد تا اگر با خودروی شخصی از آن دیدن می کنید، نگران جای پارک نباشید.

شرایط و ساعات بازدید از آکواریوم استانبول

آکواریوم فلوریا هر روز هفته پذیرای بازدیدنمایندگان است. ساعات کاری آکواریوم در روزهای کاری بین ساعت 10 صبح تا 19 عصر و آخر هفته ها (شنبه و یکشنبه) تا ساعت 20 است. بهتر است بین 2 الی 3 ساعت زمان برای بازدید اختصاص دهید.

هزینه ورودی آکواریوم استانبول 500 لیر ترکیه است. قیمت بلیط با تخفیف برای بچه ها 2 تا 12 ساله، دانش آموزان، معلمان و شهروندان بالای 65 سال 450 لیر است. برای بچه ها زیر 2 سال رایگان است.

بعلاوه می توانید به صورت آنلاین از پیشنهادها و پکیج های ویژه ای که در وبسایت استانبول آکواریوم ارائه می گردد، استفاده نموده و بلیط خود را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

دیدنی های اطراف آکواریوم استانبول

استانبول آکواریوم در مرکز خرید آکوا فلوریا واقع شده است و ترکیبی از تفریح و خرید را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید. این مرکز خرید وسیع، شیک و مدرن ساحل واقع شده است. فروشگاه ها، کافه ها و رستوران های متنوع مانند استارباکس و مادو، با چشم انداز دریا از جاذبه های اطراف آکواریوم است.

مرکز خرید آکوا فلوریا با مساحت 50000 مترمربع، دارای 145 فروشگاه از طیف گسترده ای از برندها است. سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 900 نفر و 11 سالن سینما از دیگر ویژگی های این مرکز خرید است. ضمن اینکه 1500 پارکینگ دارد.

آکوا فلوریا با 52000 مترمربع فضای بیرونی و یک میدان بزرگ به مساحت 13000 مترمربع با محوطه های پیاده روی، هنری و گالری مکانی دلپذیر برای گشت وگذار است. همه روز هفته از ساعت 10 صبح تا 10 شب می توانید از این مرکز خرید در نزدیکی آکواریوم دیدن کنید.

سخن آخر

استانبول را می توان دنیایی از جاذبه ها دانست که می تواند هر سلیقه ای را راضی کند. آکواریوم فلوریا استانبول یکی از این مکان هاست. در این مطلب کوشیدیم این آکواریوم معروف استانبول را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به استانبول از این آکواریوم بزرگ و محبوب دیدن کنید و ماجراجویی های هیجان انگیزی را در آن تجربه کنید.

سوالات متداول

برترین آکواریوم در استانبول کدام است؟

آکواریوم استانبول بزرگ ترین آکواریوم موضوعی دنیا و برترین آکواریوم در استانبول است.

هزینه آکواریوم استانبول چقدر است؟

هزینه ورودی آکواریوم استانبول 500 لیر ترکیه برای بزرگسالان است. قیمت بلیط برای بچه ها 2 تا 12 ساله، دانش آموزان، معلمان و شهروندان بالای 65 سال 450 لیر است. برای بچه ها زیر 2 سال رایگان است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از خبرنگاران کلیک کنید.

if($atts[name] === دبی) $atts[name] = امارات; ?> خرید تور استانبولمنبع: ستاره ونک
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2191

به "آکواریوم استانبول کجاست؟ آشنایی با بخش های مختلف آکواریوم استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم استانبول کجاست؟ آشنایی با بخش های مختلف آکواریوم استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید