هزینه اعمال جراحى چاقى را چه کسى تعیین مى کند؟

به گزارش آسمان فارس، آقای دکتر ببخشید هزینه عمل جراحی..... چقدر می شه؟ این پرسشی تکراری است که در فضای مجازی از بنده می پرسند و در جای خالی می توانید نام اعمال جراحی مختلف را بنویسید! و جواب من هم این است که خانم یا آقای محترم! کفش که نمی خرید که قیمت می پرسید! چطور می شود از راه دور و برای همه بیماران یک نسخه پیچید و یک بسته قیمتی ارائه کرد؟! آیا قیمت سلامتی یک بیمار مقطوع است؟

هزینه اعمال جراحى چاقى را چه کسى تعیین مى کند؟

هزینه عمل های جراحی چاقی به خیلی از فاکتورها از جمله شاخص توده بدنی، نوع عمل، نوع وسایل مصرفی، نوع بیمه پایه و بیمه تکمیلی، نوع بیمارستان و... بستگی دارد.

در کشور ما و در حال حاضر بیمه اعمال جراحی چاقی را فقط برای افراد با شاخص توده بدنی بالای 40 تا حدی پوشش می دهد و بقیه بیماران چاق باید هزینه آزاد پرداخت کنند.

به نظر می رسد در دنیای امروز، تبلیغات و بازاریابی از رموز اصلی موفقیت در هر کاری است؛ البته صرف نظر از توانایی علمی و عملی آن فرد در آن حرفه! آیا واقعا خدمات پزشکی نیاز به تبلیغ دارد؟ در دنیای پرازدحام امروزی، بیماران به راحتی و به روش سنتی قادر به انتخاب بهترین روش های تشخیصی و درمانی نیستند.

از طرفی از آنجا که بر فضای مجازی نظارتی وجود ندارد، بیماران به ناچار به سمت فردی هدایت می شوند که با هزینه و تبلیغات بیشتر بیماران را میخکوب می کند اما آیا جذب بیماران ناآگاه بیشتر، تناسبی با کیفیت خدمات درمانی دارد؟ متاسفانه در دنیای پررقابت امروز، مخصوصا در کلانشهر ها به جای انتخاب خدمات درمانی بهتر، بیماران گرفتار کمپین های تبلیغاتی می شوند. پس آگاه باشید!

دکتر شهاب شهابی - فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1469

به "هزینه اعمال جراحى چاقى را چه کسى تعیین مى کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اعمال جراحى چاقى را چه کسى تعیین مى کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید