راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم ، برترین قیمت برترین شرایط

به گزارش آسمان فارس، راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

امروزه در کشورمان، بیشتر افرادی که قصد خرید لپ تاپ را دارند به علت افزایش قیمت این دستگاه، به سراغ دستگاه دست دوم می فرایند که گزینه مناسب تری با این وضع مالی است. این یک باور غلط است که خرید لپ تاپ دست دوم، باعث ضرر شما می گردد در حالی که اگر شما خریدتان را هوشمندانه و با آنالیز های دقیق انجام دهید باعث سود شما نیز می گردد.

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم ، برترین قیمت برترین شرایط

گفتنی است، که خرید لپ تاپ کارنموده احتیاج به آنالیز و تحلیل های زیادی است و شما باید حداقل 25 دقیقه را صرف تست و آنالیز لپ تاپ مورد نظر کنید. از آنجا که نظرات افراد در خصوص این دستگاه ها متغیر بوده بهتر است، تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید زیرا ما در اینجا اطلاعاتی را برای شما آماه نموده ایم که هنگام خرید لپ تاپ دست دوم برای شما بسیار مفید خواهد بود .

سوالات مختلفی هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ دست دوم به فکر کاربران خواهد رسید. آیا این که لپ تاپ های دست دوم از قدرت عملکرد بالایی برخوردارند؟ برترین برند برای خرید لپ تاپ استوک کدام گزینه است؟ هنگام خرید لپ تاپ کارنموده باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟ این سوالات تنها به عنوان بخشی از ابهامات در فکر کاربران مرور می شوند. با ما همراه باشید تا در مجموعه آترامارت اطلاعات کافی به شما در خصوص نحوه انتخاب و خرید لپ تاپ کارنموده ارائه دهیم.

خرید از مراکز معتبر

امروزه متاسفانه شاهد موارد زیادی هستیم که بسیاری از افراد لپ تاپ های تعمیر شده را با ظاهری زیبا و به صورت استوک به مشتریان می فروشند. به همین علت یکی از مهم ترین نکات خرید از مراکز معتبر است.

به طور کلی تشخیص استوک بودن دستگاه برای افراد معمولی، کار دشواری بوده و توصیه می گردد که اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید حتماً دستگاه را به یک شخص ماهر نشان دهید تا به یاری ابزارها و تجهیزات تعمیر و یا عدم تعمیر لپ تاپ را چک نماید.هنگام خرید حتماً لپ تاپ را تست کنید و مطمئن باشید فروشندگانی که به شما فرصت تست نمی دهند حتماً ریگی به کفش دارند و شما پس از خرید این لپ تاپ دست دوم، حتماً دچار مشکلاتی میشوید. زیرا لپ تاپی که از لحاظ سخت افزاری و فیزیکی مشکل خاصی ندارد، فروشنده نباید مقاومت کند.

با توجه به موارد عنوان شده، فروشگاه آترامارت از برندهای مختلف، محصولات متنوعی را برای شما معرفی می نماید. بسته به احتیاج خود می توانید با مناسب ترین قیمت و برترین کیفیت، خرید خود را انجام دهید. در واقع یکی از مهمترین اهداف ما در فروش لپ تاپ دست دوم، برطرف احتیاجهای کاربرانی است که توانایی خرید محصولات آکبند را ندارند.یکی از مزایای بزرگ این فروشگاه خرید اقساطی لپ تاپ می باشد که شما این دستگاههای کارنموده را نیز می توانید به صورت اقساطی خریداری نمایید.

مشخصات سخت افزاری

قبل از خرید لپ تاپ کارنموده، بعضی نکاتی وجود دارند که باید به آن ها باید بیشتر از بقیه موارد و به طور دقیق دقت کنید. اما این موارد کدام بخش های لپ تاپ هستند؟ مورد اول مشخصات سخت افزاری لپ تاپ است که باید به آن ها بسیار توجه کنید و به طور دقیق آنالیز کنید. در ادامه ما مشخصاتی را برای شما بازگو نموده ایم که هنگام خرید لپ تاپ دست دوم حتماً آن ها دقت کنید.

پردازنده

حتماً زمان خرید لپ تاپ دست دوم به پردازنده آن دقت کنید و یک پردازنده نسل هفتم و یا حتی نوتر اینتل انتخاب کنید. اگر بخواهیم دقیق تر اشاره کنیم درواقع مدل هایی که از Core i3، Core i5, و یا Core i7 آغاز شده و بعد از آن ها عدد 7 و یا بالاتر از آن در نام آن مدل است.

رم

گفتنی است که شما برای استفاده کردن از اینترنت و بعلاوه برنامه های سبک یک رم حداقل 4 گیگ احتیاج دارید. از آنجا که بیشتر لپ تاپ ها امکان ارتقای رم را ندارند اما بهتر است قبل از خرید دستگاه دست دوم آگاه شوید که آیا این دستگاه قابلیت ارتقاء رم را دارد یا خیر.

کارت گرافیک

بعد از پردازنده کارت گرافیک نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا این دو بخش جز بخش های اصلی لپ تاپ شما هستند که بیشتر این کارها را انجام می دهند و همین علت باید به آن بسیار توجه کنید. بعلاوه هرچقدر که پردازنده شما قوی تر باشد پردازنده گرافیکی لپ تاپ شما نیز قویتر است.

نمایشگر

افرادی که مشتاق خرید لپ تاپ دست دوم در بخش نوت بوک ها هستند نوع نمایشگر جزء مواردی است که برای آن ها اهمیت بسیاری دارد. بهتر است لپ تاپی بخرید که پنل آن از نوع ips باشد چرا که این پنل ها رنگ شاداب تر و وضوح بیشتری دارند. بعلاوه کیفیت پنل های ips از پنل های مقرون به صرفه قیمت TN بیشتر است.

حافظه

به طور کلی یک هارد 128 گیگابایتی بسیار بهتر از یک هارد مکانیکی با ظرفیت بیشتر بوده. شما می توانید با خریده یک لپ تاپ به همراه هارد مکانیکی و جایگزین کردن آن با هارد SSD در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

عملکرد باتری

آنالیز عملکرد باتری جزو مواردی است که هنگام خرید لپ تاپ دست دوم حتماً باید به آن دقت کنید. همان طور که پیش تر اشاره کردیم شما باید از فروشنده مهلت تست بگیرید تا دستگاه را کامل تست و آنالیز کنید. اگر از زمانی که لپ تاپ را راه اندازی نموده و تا انتها تمام تست ها اندازه مصرف باتری در این زمان بین 5 تا 15 درصد باشد از یک عملکرد قابل قبول برخوردار است.

بعلاوه حتما ضروری است که پس از خرید لپ تاپ دست دوم همه درایورها را فرمت کنید و یک ویندوز نو نصب کنید با انجام این کار تمامی ویروس های احتمالی در لپ تاپ حذف شده و دستگاه عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

تاچ پد و صفحه کلید

همان طور که می دانید پرکاربرد ترین بخش یک لپ تاپ بی شک تاچ پد و صفحه کلید آن است. زمانی که لپ تاپ را تست می کنید چند بار روی تاچ پد کلیک نموده تا از سلامت آن مطمئن شوید. کلیدهای چپ و راست باید حساس و نرم باشند و تاچ پد باید حساسیت خوبی نسبت به لمس نشان دهد. شاید این موارد برای شما قابل توجه نباشند و از موس برای احتیاج خود بهره ببرید اما در صورت خرابی تاچ پد قیمت آن متفاوت خواهد بود.

و اما در خصوص صفحه کلید هم باید دقت زیادی کنید. بهتر است یک برنامه مانند ورد را باز کنید و تمامی کلید ها را چند بار فشار دهید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. شما می توانید به وب سایت Keyboardtester مراجعه نموده و با فشردن هر کلید از سالم بودن آن مطمئن شوید.

جمع بندی

به طور کلی هنگام خرید لپ تاپ دست دوم باید تمامی بخش ها را آنالیز کنید و از فروشنده مورد نظر مهلت تست گرفته تا بتوانید دستگاه را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهید. همان طور که اشاره شد در طول این تست ها مواردی که در این مقاله برای شما ارائه شد باید مورد آنالیز قرار گرفته گردد و اگر نتیجه آن یک نتیجه مطلوب بود شما می توانید اقدام به خرید این لپ تاپ کنید. شما با وجود این اطلاعات می توانید به راحتی لپ تاپ دست دوم مورد نظر را بخرید و از کیفیت و کارایی آن خیالتان راحت باشد اما ضروری است که هنگام خرید لپ تاپ مقداری هوشمندانه رفتار کنید تا گیر کلاهبرداران نیفتید.

منبع: اتاق
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2023

به "راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم ، برترین قیمت برترین شرایط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم ، برترین قیمت برترین شرایط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید