نوبت بوستر کدام واکسن به چه کسانی تزریق می گردد

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران/فارس با آغاز تزریق نوبت سوم واکسیناسیون علیه کرونا، اینکه چه افرادی می توانند این نوبت را تزریق نمایند و چه واکسنی به کدام گروه تزریق خواهد شد، پرسش بسیاری از شهروندان است.

نوبت بوستر کدام واکسن به چه کسانی تزریق می گردد

روابط عمومی علوم پزشکی شیراز در این خصوص اعلام نموده است که براساس سند کشوری توسعه واکسیناسیون، همه افرادی که در فاز اول واکسیناسیون قرار داشتند، اکنون مشمول دریافت نوبت سوم (بوستر) هستند.

به گزارش خبرنگاران و برابر اعلام علوم پزشکی شیراز، این گروه ها شامل کارکنان سیستم بهداشت و درمان، افراد با ریسک بالای ساکن در مراکز نگهداری، افراد ساکن در خانه های سالمندان، جانبازان ساکن در مراکزنگهداری و پرسنل این مراکز، افراد کم توان ذهنی ساکن در مراکز نگهداری جمعی و پرسنل این مراکز، جانبازان بالای 50 درصد و شیمیایی تنفسی.

روابط عمومی علوم پزشکی شیراز در عین حال اعلام نموده است که شرط تزریق نوبت سوم به افراد این گروه ها گذشتن مدت 6 ماه از تزریق دومین نوبت واکسن کرونا است.

براساس این اعلام، بعلاوه افراد با ضعف سیستم ایمنی یعنی مبتلایان به بیماری های خاص و افراد دریافت نماینده عضو پیوندی، دریافت نمایندگان داروهای مقابله با ضعف سیستم ایمنی و ...که دو نوبت واکسن دریافت نموده اند را جزو کسانی دانست که به شرط گذشتن 6 ماه از زمان تزریق نوبت دوم، امکان تزریق نوبت سوم را دارند.

روابط عمومی علوم پزشکی بعلاوه تاکید نموده است که در شیراز، 12 مرکز برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا پیش بینی شده است، گفت: 2 مرکز خودرویی در شیراز برای تزریق واکسن به افراد واجد شرایط، پیش بینی و فعال شده است.

براین اساس اعلام شده است که افراد بالای 60 سال که دو نوبت از واکسنهای سینوفارم، بهارات و کووایران برکت استفاده نموده اند، برای نوبت سوم ترجیحا از همان نوع واکسن نوبت اول استفاده نمایند و باید حداقل 4 ماه از زمان تزریق نوبت دوم گذشته باشد.

روابط عمومی علوم پزشکی شیراز بعلاوه تاکید دارد که افراد بالای 60 سال که نوبت اول و دوم اسپوتنیک یا آسترازنکا دریافت نموده اند، برای نوبت سوم می توانند واکسن های آسترازنکا یا پاستوکوک را دریافت نمایند، البته باید حداقل 6 ماه از تزریق نوبت دوم گذشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1846

به "نوبت بوستر کدام واکسن به چه کسانی تزریق می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نوبت بوستر کدام واکسن به چه کسانی تزریق می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبت بوستر کدام واکسن به چه کسانی تزریق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید