نشاط و شادابی سالمندان در ایام کرونا ضروری است

به گزارش آسمان فارس، سلامت جسمی و روانی سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این ایام که بواسطه کرونا برخی فعالیت ها محدود شده با اجرای برنامه هایی با رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کردیم سالمندان نیز از نشاط و شادابی لازم بهره مند شوند.

نشاط و شادابی سالمندان در ایام کرونا ضروری است

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، بابک حقیقی راد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 17 تهران با اشاره به برنامه های این منطقه برای هفته سالمند گفت: از 7 تا 13 مهرماه به عنوان هفته سالمند نامگذاری شده و شهرداری منطقه 17 اهمیت ویژه ای برای سلامت جسمی و روانی سالمندان عزیز قائل است. به همین دلیل برنامه هایی را برای این هفته تدارک دیدیم تا در این ایام که بواسطه کرونا برخی فعالیت ها محدود شده با رعایت پروتکل های بهداشتی سالمندان نیز از نشاط و شادابی لازم بهره مند شوند.

حقیقی راد با بیان اینکه برنامه شاخص این هفته برگزاری مسابقات نشاط و سالمندی بین زوج های مناطق 9 تا 21 به میزبانی منطقه 17 بود اذعان داشت: مسابقات نشاط سالمندی به مناسبت روز جهانی سالمند و به میزبانی منطقه17 صبح روز پنج شنبه 10 مهر در زمین چمن سلامت بوستان بهاران برگزار گشت. مسابقات در دو زمین مجزا و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در سه رشته و با مشارکت زوج های سالمند اجرا شد. نرمش صبحگاهی توسط مربی بین المللی، مسابقات دارت بنری، کوزه به سر و آبرسانی توسط زوج های پدربزرگ و مادر بزرگ از مناطق شهر تهران، از جمله برنامه های این مسابقه بود.

او افزود: در انتهای مسابقات مناطق17 ، 14 و19 به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کرده و توسط بیابانی معاون بانوان سازمان ورزش، مرادی شهردار ناحیه3 و مدیران ارشد شهری تقدیر شدند.

حقیقی به سایر برنامه های ورزشی این هفته اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری مسابقات دارت،تنیس و بازی های بنری در 26 بوستان منطقه که دارای ایستگاه تندرستی هستند و تقدیر از پیشکسوتان ورزشی منطقه از دیگر برنامه های این هفته هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 17 تهران به برگزاری دوره های آموزشی در فضای مجازی مربوط به بیماری های سالمندان و سلامت روان در هفته سالمند اشاره کرد و افزود: کارگاه حضوری در مورد بیماری های شایع در سالمندان،مهارت های زندگی،کرونا، افزایش اعتماد به نفس و ... در بوستان های آلاله ،زمزم، بهاران و گل گندم برگزار گشت.

او افزود: دو طرح اگر از من می شنویو سالمند آزاری نیز در این هفته برگزار گشت. در طرح سالمند آزاریمسئولین خانه های سلامت محلات ضمن تماس تلفنی با اعضای کانون سالمندان محله و تبریک هفته سالمند نسبت به احصاء مسائل و تکمیل فرم سالمندآزاری پرداختند.

حقیقی با بیان اینکه از سالمندان ورزشکار در بوستان بهاران به منظور پیشگیری از کرونا، تب سنجی بعمل آمد از برگزاری وبینار آموزشی با همکاری بیمارستان ضیاییان خبر داد و اذعان داشت: تقدیر از دبیران کانون سالمندان محلات، دیدار با خانواده شهدا و غربالگری قند خون و فشار خون دیگر برنامه های شهرداری منطقه 17 در هفته سالمند بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1234

به "نشاط و شادابی سالمندان در ایام کرونا ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشاط و شادابی سالمندان در ایام کرونا ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید