طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای مجلسی در حد رستوران

به گزارش آسمان فارس، فرش قرمز را پهن کنید! قرار است در این مطلب طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای مجلسی که پادشاه غذاهای ایرانی است را آنالیز کنیم. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون را یک سبک متفاوت از این غذاست را مرور نموده بودیم. یادتان باشد با این دستور پخت می توانید سرآشپز معروف خانواده خود باشید.

طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای مجلسی در حد رستوران

مواد لازم برای تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای

  • گوشت گوسفند 1 کیلو
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 5 حبه
  • فلفل دلمه ای کوچک 1 عدد
  • کره به میزان لازم
  • فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
  • زیره سیاه نصف قاشق چایخوری
  • زردچوبه نصف قاشق چایخوری
  • رب گوجه 3 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق غذاخوری
  • چوب دارچین 1 عدد
  • برگ بو 2 عدد
  • زعفران به میزان لازم

طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای

تفت پیاز و گوشت

اولین مرحله از طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای این است که پیاز را خرد نموده و داخل قابلمه مناسب که روی گاز قرار داده اید بریزید و بعد گوشت تکه ای را اضافه کنید و با کمی روغن هم بزنید تا رنگ گوشت عوض گردد. بعد ادویه ها و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و هم بزنید.

پخت چلو گوشت

اکنون ابتدا حبه های سیر را اضافه کنید و بعد در قابلمه یک گوشه باز کنید و رب را در آن بریزید و تفت دهید تا خامیش گرفته گردد و بعد آن را همراه گوشت خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. در نهایت فلفل دلمه ای تکه ای را هم اضافه کنید و هم بزنید. آب را اضافه کنید و اجازه دهید چلو گوشت به مدت 3 ساعت بپزد تا هم گوشت کامل نرم گردد و هم لعاب بیاندازد. در نهایت هم چلو گوشت با گوشت تکه ای را می توانید همراه یک پلوی ساده میل کنید. نوش جان! طرز تهیه باقالی پلو و طرز تهیه برنج را در کتاب کاله با جزییات مطالعه کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه چلو گوشت

تهیه چلو گوشت با تکه های گوشتی که در زعفران و ادویه های خوب مزه دار شده و برنج زعفرانی خوش عطر، یک شاهکار آشپزی است که همه با کمی حوصله و رعایت نکات و فوت وفن های آن می توانند از عهده پختش بربیایند.

استفاده از ادویه برای بهبود طعم گوشت چلو گوشت

یکی از نکات مهم در طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای یا هر مدل دیگرش این است که خوب بوی گوشت را بگیرید برای این کار استفاده از ادویه ها بسیار مهم است. خوب است برای تهیه چلو گوشت حتما از برگ بو و البته چوب دارچین برای بهبود طعم و عطر غذا بهره ببرید. زعفران هم که گزینه ای منحصر به فرد است که در همه غذاها جادو می نماید. بهتر است آن را در مراحل آخر پخت اضافه کنید.

گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله

برای تهیه چلو گوشت می توانید هم از گوشت گوسفند هم گوساله بهره ببرید. انتخاب گوشت کاملا به ذائقه شما بستگی دارد اما معمولا گوشت گوسفندی طعم بهتری دارد. بهتر است از گوشت گوسفندی تازه با چربی متعادل بهره ببرید. ران یا سردست گزینه های مناسبی برای چلو گوشت هستند. در ضمن حتما گوشت در طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای را به تکه های میانه و هم میزان برش بزنید تا پخت یکنواختی داشته باشد.

اضافه کردن رب به چلو گوشت

معمولا در چلو گوشت رب استفاده نمی گردد اما برای بهبود رنگ چلو گوشت خوب است رب هم در این غذا استفاده گردد.

تزیین چلو گوشت

برای تزیین چلو گوشت می توانید از خلال بادام، خلال پسته، کشمش و زرشک بهره ببرید. به طور کلی این غذا با پلویی که برایش تدارک می بینید کامل می گردد پس حتما یا باقالی پلو یا شوید پلو یا پلوی زعفرانی را همراه این غذای خوشمزه کنید. البته اگر چلو گوشت را لای برنج بپزید می توانید تجربه متفاوتی از این غذا داشته باشید. طرز تهیه چلو گوشت لای برنج با رازهای خوشمزه شدن را در کتاب کاله مطالعه کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 8 خرداد 1403 بروزرسانی: 8 خرداد 1403 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2239

به "طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای مجلسی در حد رستوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چلو گوشت با گوشت تکه ای مجلسی در حد رستوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید