ضرورت افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در محصولات زراعی

به گزارش آسمان فارس، خبرگزاری خبرنگاران-معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در محصولات زراعی تاکید نمود.

ضرورت افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در محصولات زراعی

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، علیرضا مهاجر، مقدار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه را کمتر از مقدار توصیه شده عنوان نمود و اضافه نمود: باید تمام مدیران، کارشناسان و محققان حداکثر سعی و کوشش خود را برای افزایش مصرف این کودها و بهینه کردن مصرف کودهای شیمیایی در محصولات زراعی انجام دهند.

وی تاکید نمود: با توجه به کوشش اجرا شده و تأمین کودهای فسفاته و پتاسه و ارسال بخشنامه و دستورالعمل های فنی مورد احتیاج، سازمان های جهاد کشاورزی نسبت به توزیع و مصرف بهینه کودهای شیمیایی اقدام نمایند.

در این جلسه، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در مورد شرایط تامین کودهای پتاسه، شمس اله ملازاده مشاور معاون وزیر در زمینه اهمیت مصرف کود پتاسه و بعلاوه دکتر مرشدی محقق موسسه تحقیقات خاک و آب در مورد دستورالعمل مقدار و روش های مصرف کود پتاسه گزارشی ارائه کردند.

در سرانجام نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی استان ها، محققان و اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در مورد مصرف کود پتاسه را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

یادآور می گردد، این جلسه با حضور سرپرست مجری طرح گندم و مدیران کل، کارشناسان و روسای گروه های تخصصی معاونت امور زراعت، مشاور معاون وزیر در امور تغذیه، محققان موسسه تحقیقات خاک و آب و روسای سازمان، معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت جهاد کشاورزی، مدیران شرکت خدمات حمایتی، روسای مراکز تحقیقات جهاد کشاوری و محققین بخش خاک و آب استان ها به صورت ویدیوکنفرانس برگزار گردید.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1893

به "ضرورت افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در محصولات زراعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در محصولات زراعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید