پتروپالایش مسجدسلیمان می تواند منطقه را تکان دهد

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران/خوزستان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: پتروپالایش مسجدسلیمان می تواند منطقه را تکان دهد و به حل مساله اشتغال و جوانان مسجدسلیمان و منطقه ها اطراف آن یاری کند.

پتروپالایش مسجدسلیمان می تواند منطقه را تکان دهد

امیرحسین نظری در نشست تخصصی حوزه صنعت و شهرک های صنعتی شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل که امروز، 23 بهمن ماه با حضور معاون وزیر صمت در مسجدسلیمان برگزار گردید، اظهار کرد: برای شهرهای لالی، مسجدسلیمان، اندیکا و هفتکل که از محرومیت شدید رنج می برند برنامه هایی کلان باید در نظر گرفت تا بتوان از ظرفیت این منطقه ها برای ایجاد اشتغال و توسعه صنعت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه مسایل منطقه ها کم برخوردار را با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران باید حل کرد، اضافه نمود: برای اینکه از ظرفیت های چنین منطقه های استفاده گردد باید تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران در نظر گرفته گردد و عده ای را به سرمایه گذاری در این منطقه ها تشویق کرد.

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: در سطح استان خوزستان و به ویژه منطقه ها محروم با کمبود پرداخت تسهیلات روبرو هستیم.

نظری ادامه داد: در منطقه های مثل مسجدسلیمان باید برای حل مساله اشتغال برنامه هایی از جمله طرح های مشاغل خانگی در نظر گرفت تا به صورت کارگاهی برای مردم اشتغال ایجاد گردد.

وی اضافه نمود یکی از ظرفیت های خوبی که در منطقه مسجدسلیمان وجود دارد بحث نفت و گاز است و باید از ظرفیت های خوبی که در این منطقه است به خوبی استفاده گردد.

رئیس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه بازگشت سرمایه در حوزه نفت و گاز به خوبی انجام می گردد، گفت: سرمایه گذاری در این حوزه اطمینان بخش است و باید در این منطقه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این حوزه دعوت کرد.

نظری ادامه داد: پیش بینی طرح های نفتی در این منطقه تحول آفرین است. پتروپالایش مسجدسلیمان می تواند منطقه را تکان دهد و به حل مساله اشتغال و جوانان مسجدسلیمان و منطقه ها اطراف آن یاری کند.

وی اضافه نمود: بخشی از مسائل و موانع فراوری در حال حاضر موانع حقوقی است و مدیران منطقه ای توان حل این مسائل را ندارند و فقط انرژی کار را از مدیران می گیرد.

نظری بیان کرد: تسهیلات در سطح کشور با یک فرمول ثابت ارایه می گردد و این فرمول ثابت در بعضی از استان ها که ظرفیت خالی دارند مشکل ساز می گردد و باید برای پرداخت تسهیلات با نگاهی متفاوت و به صورت ویژه به بعضی از استان ها نگاه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1943

به "پتروپالایش مسجدسلیمان می تواند منطقه را تکان دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروپالایش مسجدسلیمان می تواند منطقه را تکان دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید