شیوع عفونت های قارچی درمان ناپذیر با گرمای هوا!

به گزارش آسمان فارس، مانند یک کابوس پسا آخرالزمانی، افزایش دما باعث جهش قارچ ها به روش هایی می گردد که نه تنها آن ها را بیش ازحد عفونی می نماید، بلکه در برابر دارو نیز مقاوم می نماید.

شیوع عفونت های قارچی درمان ناپذیر با گرمای هوا!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، جینجینگ هوانگ، محقق دانشگاه پزشکی نانجینگ و همکارانش هشدار می دهند که با گرم شدن دنیا ما، قارچ ها به موضوعی به شدت نگران نماینده بدل می شوند.

آن ها در مقاله تازه خود می نویسند: به نظر می رسد خطر و اهمیت پاتوژن های قارچی دست کم گرفته می گردد.

توضیحات خبرنگاران : پاتوژن ارگانیسمی است که باعث بیماری می گردد؛ انواع مختلفی از پاتوژن ها وجود دارند، اما ما بر روی چهار نوع رایج تمرکز می کنیم که عبارتند از ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها.

جهش وابسته به دما می تواند باعث ایجاد مقاومت پان دارو و بیش ازحد ویروسی شدن قارچ ها گردد. گرم شدن کره زمین می تواند تکامل پاتوژن های قارچی تازه را تقویت کند.

عفونت های قارچی در حال حاضر باعث مرگ حدود 3.75 میلیون نفر در سال می گردد، علیرغم اینکه بیشتر گونه ها دمای بسیار پایین تر از دمای موجود در بدن ما را ترجیح می دهند. اما تحقیقات قبلی نشان می دهد که وادار کردن قارچ ها به سازگاری با محیط های گرم تر می تواند فیزیولوژی آن ها را کاملاً تغییر دهد.

دانشمندان اخیراً اولین قارچ را شناسایی کردند که احتمالاً به عنوان یک عامل بیماری زا به علت تغییرات آب و هوایی ظاهرشده است: Candida auris. همان طور که تصور می گردد قارچ های دیگر مانند C. auris نسبت به گرما مقاوم تر می شوند، گونه های بیشتری برای بدن پستانداران پناهگاه وسوسه انگیز محافظتی پیدا می نمایند که در آن می توانند شکوفا شوند.

بنابراین آنالیز سوابق عفونت های قارچی از 96 بیمارستان در چین بین سال های 2009 تا 2019، منجر به شناسایی قارچ هایی شد که قبلاً هرگز در انسان ها شناخته نشده بودند.

سویه NJ103 در یک مرد 61 ساله دچار سرکوب سیستم ایمنی یافت شد که علیرغم درمان های ضد قارچی فلوکونازول و کاسپوفانگین به علت نارسایی اندام های متعدد جان باخت. سویه TZ579 در یک مرد 85 ساله که پس از درمان با فلوکونازول براثر نارسایی تنفسی فوت کرد، یافت شد.

با گرم شدن دمای کره زمین، این تغییرات مورفولوژیکی می تواند خطر مواجهه با قارچ های خطرناک در آینده را افزایش دهد. گزینه های قارچ کش بیشتری به فوریت موردنیاز است.

منبع: sciencealert

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 تیر 1403 بروزرسانی: 12 تیر 1403 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2245

به "شیوع عفونت های قارچی درمان ناپذیر با گرمای هوا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع عفونت های قارچی درمان ناپذیر با گرمای هوا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید