تور ارزان مالزی: مهاجرت به مالزی

به گزارش آسمان فارس، مالزی کشوری با یک ملیت و سه قومیت، فرهنگ و هویتی متفاوت که جمعیت زیادی از این کشور علاوه بر مالایی، چینی و هندی هستند. کشوری که مردم اون با عقاید و فرهنگ متفاوت با آسودگی در کنار هم زندگی می نمایند به علاوه مالزی کشور ارزونیه و نسبت به خیلی از کشور های آسیایی شرایط و هزینه های مطلوب تر و پایین تری داره. در این کشور می تونید انواع طعم های مخصوص مالایی، چینی و هندی رو بچشید و از قیمت پایین اون ها و طعم های بی نظیرشون لذت ببرید. خیلی از دانشگاه های این کشور شعبه دانشگاه های مطرحی در کشور هایی مثل استرالیا و انگلیس هستند و هزینه های فوق العاده پایین تری دارند. بعلاوه ظبیعت شگفت انگیز و چشم انداز های زیبای مالزی یکی دیگه از جذابیت های مهم این کشور به شمار میاد که خیلی هارو به سمت خودش جذب میکنه و همین این ها باعث شده تا افراد زیادی از سراسر جهان مایل باشن تا برای زندگی و تحصیل و یا حتی کار به این کشور بیان. شاید شما هم به هر دلیلی مایل به مهاجرت به مالزی باشید. بهتره در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با هم اطلاعات مفیدی در این باره کسب کنیم.

تور ارزان مالزی: مهاجرت به مالزی

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

زندگی در مالزی یعنی قرار گرفتن در قلب آداب و رسوم و مذاهب مختلف در کنار حفظ اتحاد کشور و روبرو شده با همه چیز های عجیبی که در این فرهنگ ها وجود داره.

شرایط مهاجرت به مالزی

قبل از هر چیزی باید بدونید که دولت مالزی به خیلی از کشور ها اجاره میده تا بدون ویزا به این کشور سفر نمایند و برای مدت محدودی به صورت توریستی از اقامت در مالزی لذت ببرند که این مدت برایایرانی ها 14 روزه. اما اگه هدف شما از رفتن به مالزی ماجرت کردن به هر دلیلی مثل کار، تحصیل، سرمایه گذاری یا ازدواج باشه، باید ویزای مرتبط با اون رو دریافت کنید. پس اول هدفتون رو از مهاجرت به مالزی معین کنید تا خبرنگاران شمارو با شرایط مهاجرت به این کشور آشنا کنه.

مهاجرت کاری

باید بدونید که برای کار کردن در مالزی روش های متفاوتی وجود داره اما به طور کلی شرایط کار در مالزی اونقدر ها هم که شاید به نظر برسه ساده نیست. چون افراد زیادی از تحصیل نموده های این کشور هستند که برای کار در شرکت ها و ادارات در اولویت قرار دارند. مثل همه جای جهان برای کار کردن در یک کشور خارجی باید ویزای کاری اون کور رو دریافت کنید. برای گرفتن ویزای کاری هم باید رزومه خودتون رو به شرکت ها و جاهای مختلف بفرستید و از طرف یک کارفرما برای کار در مالزی دعوت بشید. طبق قوانین مالزی کسی که شمارو برای کار میخواد باید ثابت کنه که چنین نیرویی در داخل کشور نبوده و مجبور شده تا نیروی خارجی بگیره. قرارداد کار در مالزی معمولا بین 6 ماه تا 5 سال طول میکشه. به علاوه هنگام ورودتون به این کشور باید یک حامی اقتصادی هم داشته باشید که باید طی فرآیند گرفتن ویزای کار در مالزی معین بشه. برای گرفتن ویزای کار بایذ پاسپورتتون حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشه و از 27 سال به بالا سن داشته باشید که بخش فناوری 23 سال در نظر گرفته میشه.

مهاجرت به وسیله تحصیل در مالزی

مالزی مکان فوق العاده ای برای تحصیل و درس خوندن به حساب میاد. خیلی از دانشگاه های جهان در این کشور شعبه دارند و هزینه تحصیل اون ها از هزینه تحصیل همون دانشگاه در کشور اصلی هم کمتره و بخاطر همین موضوع افراد زیادی از کشور های مختلف جهان برای تحصیل به مالزی میان. در این کشور بیشتر از 590 موسسه آموزش عالی و بیش از 1،270،000 دانشجو در حال تحصیل هستند که انتخاب دانشگاه مناسب و رشته ای که مد نظرتونه برای شما بیشترین اهمیت رو داره. در حال حاضر 11 دانشگاه بین المللی در مالزی شعبه دارند که فهرست اون ها در ادامه اومده.

دانشگاه فنی Swinburne

دانشگاه Heriot-Watt

دانشگاه Curtin

دانشگاه Newcastle

دانشگاه Monash

دانشگاه Nottingham

دانشگاه Southampton

دانشگاه Xiamen

دانشگاه Raffles

دانشگاه Reading

دانشگاه Jiao Tong شانگهای

برای تحصیل در مالزی شما باید ویزای دانشجویی این کشور رو بگیرید و در واقع بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظرتون، کار های ویزای رو انجام بدید. داشتن مدارک معتبر زبان مثل TOEFL یا IETLS هم برای پذیرش در خیلی از دانشگاه های مالزی ضروریه؛ اما در این مورد نگران نباشید در کالج های مالزی کلاس های آموزش زبان هم برگزار میشه که می تونید از اونجا اقدام به یادگیری بهتر کنید. برای گرفتن پذیرش دانشگاه های این کشور هم باید اطلاعات دقیق هر موسسه یا دانشگاه رو با دقت بخونید چون خیلی وقت ها هر دانشگاه ها شرایط و مدارک مخصوصی دارند. حتی هزینه دانشگاه ها هم با هم متفاوته که باید این موضوع رو هم موقع انتخاب دانشگاه در نظر بگیرید. ولی به طور کلی شما به مدارک زیر نیاز دارید که شامل:

  • یک نامه رسمی از پذیرش دانشگاه

    فرم تکمیل فرم دانشجویی

    سه عکس در سایز گذرنامه

    دو فتوکپی از گذرنامه

    یک کپی از گزارش معاینه پزشکی

به علاوه دانشجو های تمام وقت می تونند حداکثر 20 ساعت در هفته کار نمایند و اگر بیشتر از این میزان یا به صورت غیر قانونی عمل نمایند ویزای دانشجویی اون ها هم لغو میشه.

سرمایه گذاری در مالزی

قبل از سرمایه گذاری در مالزی باید اهداف مالزی خودتون رو معین کنید و ببینید که میخواید چقدر در این کشور سرمایه گذاری کنید. بعد از اون در خصوص سبک و زمینه سرمایه گذاریتون به نتیجه می رسید و با مشاهده ریسک هایی که وجود داره و اهدافی که دارید استراتژی مناسبی برای این کار انتخاب می کنید. برای سرمایه گذاری در مالزی و گرفتن اقامت این کشور باید حداقل 125000 دلار سرمایه داشته باشید و عایدی ماهانه تون حداقل 2500 دلار آمریکا باشه.

مهاجرت به وسیله ازدواج در مالزی

طبق قوانین کشور مالزی زمانی که با یک فرد از این کشور ازدواج کنید می تونید برای زندگی و اقامت بلند مدت در این کشور اقدام کنید. در خصوص این موضوع باید بدانید که لازمه این ازدواج در مالزی ثبت بشه و معمولا اول 1 ساله صادر میشه و بعد تا 4 سال تمدید میشه. افرادی که این ویزا رو دریافت می نمایند اجازه دارند تا در مالزی کار نمایند و مجوز مارشون هم رایگانه. به علاوه در صورت تداوم ازدواج تا 5 سال فرد می تونه تا برای اقامت دائم در مالزی درخواست بده و تا هر زمان که دوست داره در این کشور زندگی کنه.

منبع: گردگرد
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1894

به "تور ارزان مالزی: مهاجرت به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: مهاجرت به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید