شناسایی بمب افکن های آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در اقیانوس آرام

به گزارش آسمان فارس، وزارت دفاع روسیه از شناسایی و مشایعت دو فروند بمب افکن راهبردی نیروی هوایی آمریکا توسط جنگنده های روسی در منطقه شمال شرق اقیانوس آرام اطلاع داد.

شناسایی بمب افکن های آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در اقیانوس آرام

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت دفاع روسیه شب گذشته اظهار داشت که جنگنده های نیروهای هوا-فضای این کشور دو فروند بمب افکن راهبردی آمریکایی از نوع B-52H که در آسمان شمال شرقی اقیانوس آرام پرواز می کردند، را مشایعت کردند تا به حریم هوایی روسیه نزدیک نشوند.

در بیانیه وزارت دفاع شرح داده شده: در تاریخ 17 ژوئن سال 2020 (28 خرداد ماه)، تجهیزات کنترل حریم هوایی روسیه پرواز دو فروند بمب افکن راهبردی B-52H متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده که توانایی حمل سلاح هسته ای را دارند، را کشف و بلافاصله جنگنده های نیروهای هوا-فضای روسیه برای مشایعت آنها به هوا برخاستند.

وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه بمب افکن های آمریکایی به مرزهای این کشور نزدیک نشدند، اضافه کرد: پرواز آنها در فاصله بیش از 300 کیلومتری از مرز فدراسیون روسیه انجام شد.

پیش از این گزارش شده بود که در تاریخ 15 ژوئن (24 خرداد ماه) نیز جنگنده های روسی مجبور شدند تا در منطقه دریای بالتیک پرواز نمایند تا بمب افکن های راهبردی آمریکا و هواپیماهای شناسایی ناتو را همراهی نمایند. در آن موقع هم هواپیماهای بیگانه حریم هوایی روسیه را نقض نکردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1064

به "شناسایی بمب افکن های آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی بمب افکن های آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه در اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید