راهنمای سفر به کازان

به گزارش آسمان فارس، راهنمای مسافرتی به کازان در روسیه | Travel Guide To Kazan in Russia

کازان یا قازان شهری در کشور روسیه می باشد و به سرزمین مناره ها معروف است. شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان بوده و مانند نگینی در کشور پهناور روسیه می درخشد. این شهر عنوان هشتمین شهر پر جمعیت روسیه را دارا می باشد. زبان رایج بین مردم این شهر تاتاری و روسی است، کازان از جنبه های مختلف معماری، عقاید دینی و فرهنگی، سبک زندگی و… ترکیبی از فرهنگ های روسی و تاتاری می باشد که این تلفیق می تواند سفر به این شهر را بسیار هیجان انگیز می نماید. مثل هر کشور دیگری قبل از سفر، مسافران احتیاج به اطلاعاتی نظیر کجا اقامت داشته باشند، چه رستورانی بروند و یا جاذبه های گردشگری در این شهر کجاها هستند؛ خبرنگاران از همین رو اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی در راهنمای سفر به کازان کرده است؛ با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به کازان

موقعیت جغرافیایی

شهر کازان، در 797 کیلومتری شهر مسکو قرار گرفته است. این شهر طبق آمار سرشماری که در سال 2016 اجرا شده دارای جمعیت 1216965 نفر بوده و مساحت آن 425 کیلومتر مربع می باشد. کازان از مراکز صنعتی، بازرگانی و فرهنگی در مرز اروپا و آسیاست و مهمترین شهر فرهنگی برای قوم تاتار می باشد.

مختصری از تاریخ شهر کازان

شهر کازان معروف به رنگارنگی اقوام و تاریخ کهنش می باشد، قدمت این شهر در روسیه بیش از 1000 سال است و در سال 2005 جشن 1000 سالگی این شهر برگزار گردید. نخستین دولتی که در منطقه تاتارستان کنونی تاسیس شد بلغاریای ولگا نام داشت که در فواصل قرون 7 تا 13 میلادی بر این سرزمین و بعضی منطقه ها پیرامونی آن حکمروایی می کرد. تاتارستان در 8 شهریور 1990 به عنوان یک دولت دارای حق حاکمیت، اعلام استقلال نمود. در طی سال های 1991 تا 1994 تاتارستان یک دولت مستقل دوفاکتو بود و در سال 1992 در یک همه پرسی، 62% مردم این منطقه به استقلال از روسیه رای دادند.

اطلاعات کلی شهر کازان روسیه

زبان رسمی: روسی

واحد پول رسمی: روبل (RUB) - (هر 100 روبل مسکو تقریبا برابر با 1.5 تا 1.8 دلار آمریکا است).

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت عقب تر از تهران است.

فرودگاه کازان: فرودگاه کازان (کد یاتا KZN)

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: 101
  • پلیس: 102
  • آمبولانس: 103

آب و هوای شهر کازان

شهر کازان در روسیه دارای آب وهوایی گرم و متعدل می باشد. مقدار بارش در این شهر بیشتر در فصول زمستانی رخ می دهد، میانگین بارش در این شهر 452 میلی متر و بعلاوه میانگین دمای سالانه در این شهر روسیه حدود 11 درجه سانتی گراد می باشد.

برترین زمان برای سفر به شهر کازان

شهر کازان در ماه های تیر، مرداد و شهریور دارای آب و هوای بسیار دلپذیر و معتدل می باشد، به همین علت این ماه ها برترین زمان برای سفر هستند. به طور میانگین گرم ترین ماه سال در شهر کازان ماه مرداد و سردترین ماه سال بهمن است. به همین ترتیب با توجه به اینکه برگزاری بازی های جام دنیای 2018 در ماه های تیر و مرداد است، آب و هوای این شهر در طی بازی ها معتدل و دلپذیر خواهد بود و نیازی به نگرانی در خصوص آب و هوا نیست.

هزینه اقامت در شهر کازان

به این علت که شهر کازان یکی از مقاصد پر دنیاگرد در روسیه می باشد، به همین علت هتل های خوبی در این شهر وجود دارد؛ بنابراین هیچ گونه نگرانی بابت اقامت در این شهر لازم نیست داشته باشید. در شهر کازان از هتل های 5 ستاره گران قیمت حق انتخاب دارید تا هتل های زنجیره ای کوچک و هاستل های مقرون به صرفه قیمت؛ به این ترتیب شما با توجه به مقدار هزینه ای که می خواهید برای اقامت خودتان داشته باشید یکی از آنها را می توانید انتخاب کنید. در ادامه راهنمای سفر به کازان ما به چند هتل مناسب در این شهر می پردازیم و بعلاوه حدودی از قیمت رزرو هتل ها را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ 16 بهمن 1396 ذکر شده است).

هتل های دو ستاره 100,000 تا 220,000 تومان

هتل های سه ستاره 210,000 تا 350,000 تومان

هتل های چهار ستاره 300,000 تا 500,000 تومان

هتل های پنج ستاره 400,000 تا 700,000 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر کازان روسیه

  • هتل کرستون Korston Club Hotel Kazan

هتلی لوکس در شهر کازان به نام کرستون وجود دارد که می تواند گزینه انتخابی شما برای اقامت در این شهر باشد. از جمله امکانات این هتل 5 ستاره استخر، پارکینگ، رستوران، مرکز تناسب اندام، حمل و نقل فرودگاه، اتاق دیدار، اتاق مهمانی، کارکنان چند زبانه، مینی بار و… می باشد.

شماره تلفن: 74959398000

وب سایت:korston.ru

آدرس: روسیه - کازان Dmitrovskiy pr-d، 18، Moskva، Russia، 127206

  • هتل میراژ (Mirage Hotel)

دیگر هتل پیشنهادی در شهر کازان روسیه هتل 5 ستاره میراژ می باشد. این هتل دارای 109 اتاق دلباز و راحت با دکوراسیونی مدرن، مینی بار و کانال های تلویزیونی بین المللی می باشد و از دیگر امکانات این هتل نیز می توان به استخر، پارکینگ رایگان، صبحانه، رستوران، مرکز تناسب اندام، اتاق کار، اتاق مهمانی، اسپا اشاره نمود.

شماره تلفن: 78432780505

وب سایت:mirage-hotel.ru

آدرس: روسیه - کازان Moskovskaya ul.، 5، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 420111

  • هتل نگای Nogai

اغلب کسانی می خواهند سفری مالی داشته باشند سعی می نمایند هتل های 3 یا 2 ستاره را انتخاب نمایند، هتل نگای یکی از هتل های 3 ستاره شهر کازان می باشد و دارای 167 اتاق می باشد. از جمله امکانات این هتل می توان به: تلویزیون دیجیتال، تهویه مطبوع، تلفن، اینترنت بی سیم (فای)، مینی بار، حمام و لوازم انرژی کارآمد. پارکینگ 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس است. بعلاوه یک رستوران کلاسیک با ظرفیت 100 صندلی با انواع غذاهای اروپایی و ملی هم در این هتل وجود دارد.

شماره تلفن: 78432947078

وب سایت:hotelnogai.ru

آدرس: روسیه - کازان Profsoyuznaya ul.، 16А، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 420111

شکم گردی در شهر کازان روسیه

اگرچه غذاهای روسی آنچنان محبوب و مشهور نیستند، اما به هر حال شکم گردی در سفر یکی از مجذوب کننده ترین نکات سفر است، به همین علت در این راهنمای سفر به کازان می خواهیم چند مورد از غذاهای محبوب روسی و بعلاوه رستوران های این شهر را معرفی کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کازان

  • رستوران Dom Tatarskoi Kulinarii

یکی از برترین رستوران های شهر کازان Dom Tatarskoi kulinarii است، منوی متنوع این رستوران که شامل انواع غذاهای غذاهای روسی، سوپ، اروپای شرقی، اروپای مرکزی و گیاهی می شود، بین مردم و دنیاگردان محبوبیت بالایی دارد.

شماره تلفن: 78432927070

وب سایت:domtk.com

آدرس: روسیه - کازان ul. Baumana، 31/12، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 420111

  • رستوران دامچایا (Dom Chaya)

در رستوران دامپایا می توانید هم غذاهای متنوع و هم از قیمت پایین منوهای این رستوران بهره ببرید.

شماره تلفن: 78432925654

آدرس: روسیه - کازان ul. Baumana، 64، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 420111

  • رستوران مالابار (Malabar)

رستوران مالابار با توجه به منوی غذایی متنوعی که دارد از سطح قیمت میانهی هم بهره می برد، به همین گزینه مناسبی برای سرو غذا است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای اروپایی، روسی، هندی و گیاهی را میل کنید.

شماره تلفن: 78432367433

وب سایت: malabar-kazan.ru

آدرس: روسیه - کازان Malaya Krasnaya ul.، 13، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 420141

هزینه خورد و خوراک در شهر کازان روسیه

در شهر کازان به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب باید 500 روبل را بپردازید. بعلاوه اگر بخواهید در یک رستوران میانه با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 1,717 روبل را هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست 300 روبل بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 29 روبل می باشد. بعلاوه اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 141 روبل پرداخت بنمایید.

هزینه حمل و نقل در شهر کازان روسیه

هزینه بلیط تک سفره 25 روبل

هزینه بلیط ماهانه 900 روبل

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 60 روبل و به ازای هر یک کیلومتر 13 روبل به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 295 روبل باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 36 روبل

جاذبه های مهم دنیاگردی در شهر کازان

  • کلیسای رسولان پیتر و پائول کازان (Cathedral of the Apostles Peter and Paul)

یکی از زیباترین جاذبه های دنیاگردی در شهر کازان روسیه، کلیسای رسولان پیتر و پائول است. این بنای تاریخی در سال 1722 به وسیله Afanasievich Mikhlyaev ساخته شده و از معماری منحصر به فردی به خوردار است.

شماره تلفن: 78432920841

وب سایت:eng.kazan.eparhia.ru

آدرس: روسیه - کازان ul. Musy Dzhalilya، 21، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 420111

  • ورزشگاه کازان آرنا (Stadium Kazan Arena)

ورزشگاهی که در سال 2018 میزبان جام دنیای روسیه است، ورزشگاه کازان آرنا می باشد. طرح و ساخت این ورزشگاه زیبا بر عهده متخصص ترین معمارانی بوده که ورزشگاه های شهر لندن و امارات را ساخته اند.

وب سایت:kazanarena.com

آدرس: روسیه - کازان pr. Khusaina Yamasheva، 115а، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 421001

  • موزه هرمیتاژ کازان (Hermitage Kazan Center)

یکی از برجسته ترین موزه های شهر کازان موزه هرمیتاژ می باشد، که هرساله دنیاگردان زیادی از آن بازدید می نمایند. آثار ارزشمندی که در آن نگهداری می شود بازگونماینده تاریخ و سرنوشت روسیه می باشد.

شماره تلفن: 78435678034

وب سایت: kazan-kremlin.ru

آدرس: روسیه - کازان Yunkerskoye uchilishche، proyezd Sheykmana، 3، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 420111

  • مسجد مرجانی کازان (Compound of the Raifskiy Monastery)

مسجد مرجانی از زیباترین بناهای شهر کازان می باشد که ساخت آن از سال 1766 تا 1770 به طول انجامیده، نامش را از امام جماعت قبلی خود شهاب الدین مرجانی اقتباس نموده، اولین مسجد سنگی کشور پهناور روسیه است، این مسجد 2 طبقه و یک مناره دارد. معمار مسجد Kaftyrev VI بوده و طرح های آن براساس معماری سن پترزبورگ، نقاشی های تزئینی باروک و تاتار بوده، دیوارهای سفید و سقف سبزش در شب با نورپردازی زیبایش جلوه ای منحصر به فرد به وجود آورده، این مسجد برای مسلمانان تاتار ساخته شده تا فرایض دینی خود را به جا بیاورند و طبقه دوم آن به مسجد و عبادتگاه برای مسلمانان اختصاص دارد.

وب سایت: www.raifa.ru

آدرس: روسیه - کازان ul. Raifskiy Monastyr، 1، Raifa، Respublika Tatarstan، Russia، 422537

  • برج سویوم بایک (Leaning Suyumbike Tower)

برج سویوم بایک از زیباترین جاذبه های دنیاگردی کازان می باشد که براساس افسانه ها، داستان آن اینگونه نقل می شود که، شاهزاده سویوم بایک به خاطر اینکه با ایوان مخوف ازدواج نکند خود را از بالای برج به پایین انداخته. اما این برج 100 سال بعد از حمله ایوان مخوف به کازان ساخته شده است.

وب سایت:kazan-kremlin.ru

آدرس: روسیه - کازان proyezd Sheykmana، 1، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، 420111

فستیوال های شهر کازان

جشنواره بین المللی اپرا زمان برگزاری در 8 شهریور

جشنواره موسیقی جاز زمان برگزاری در ماه مرداد

جشنواره غذای تاتار زمان برگزاری 9 اسفند

بایدها و نبایدهای روسیه

  • کازان از شهر های زیبای روسیه و از امن ترین شهرهای دنیا است که وقتی به این شهر سفر کردید، مانند هر شهر و کشور دیگری نکات اولیه و ایمنی را باید رعایت کنید، مثلا اینکه مراقب مدارک، پول و اشیای قیمتی خود باشید و بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم برای ویزا کشور روسیه می توانید را مطالعه کنید.
  • این روزها کازان میزبان بسیاری از رویدادهای بزرگ بین المللی می باشد و پلیس های شهر تمام سعی خود را کردند که شهری امن برای میزبانان فراهم نمایند.
  • پرواز مستقیم به شهر کازان روسیه وجود ندارد، به همین علت شما باید به شهر مسکو سفر کنید و سپس با استفاده از قطار یا اتوبوس به کازان خودتان را برسانید.
منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2251

به "راهنمای سفر به کازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید