شمار قربانیان کرونا در مسکو به 95 نفر رسید؛ تجهیز 12 بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه

به گزارش آسمان فارس، در پایتخت روسیه با ثبت 13 مورد مرگ دیگر، تعداد قربانیان کرونا در کلان شهر مسکو به 95 نفر رسید و ولادیمیر پوتین هم با ابراز نگرانی از عدم بهبود اوضاع در کشور ، هفته های آینده را بسیار معین کننده ارزیابی کرد.

شمار قربانیان کرونا در مسکو به 95 نفر رسید؛ تجهیز 12 بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه شب گذشته گزارش داد که 13 نفر دیگر که مبتلایان به ویروس کرونا بودند در مسکو درگذشتند. بین افراد فوت شده ، بیمارانی از رده سنی 29 الی 80 ساله بودند.

بر اساس اطلاعات این ستاد، بیشتریت متوفیان به بیماری های همزمان ، از جمله برونشیت مزمن ، فشار خون بالا ، کاردیواسکلروز مبتلا بوده و پنج بیمار هم مشکل دیابت داشتند. یکی از این بیماران در یک کلینیک خصوصی تحت معالجه بود.

بدین ترتیب در مجموع 95 نفر از مبتلایان به عفونت ویروس کرونا تا به امروز در مسکو جان باخته اند.

ضمن اینکه در پایتخت بیش از 6 هزار نفر هم تحت درمان خانگی عفونت ویروس کرونا قرار دارند. بطور کلی طی دو ماه و نیم گذشته در مسکو بیش از 315 هزار آزمایش شناسایی مبتلایان به کرونا اجرا شده است.

نگرانی پوتین از عدم بهبود اوضاع در رابطه با شیوع کرونا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابراز نگرانی کرد که فرایند اوضاع پیرامون شیوع بیماری کرونا در کشور به سمت بهبود در حال تغییر نیست.

پوتین روز دوشنبه در نشستی درباره شرایط بهداشتی- اپیدمیک ویروس کرونا در روسیه گفت: ما شاهد هستیم که شرایط تقریباً هر روز تغییر می کند و متأسفانه تعداد مبتلایان در حال افزایش است. و هر چه می گذرد، شرایط فرایند این بیماری شدیدتر و جدی تر می گردد.

رئیس جمهور در این نشست خواهان ارائه اطلاعات مربوط به اقدامات اجرا شده کنونی برای مقابله با بیماری همه گیر عفونت ویروس کرونا شد و یادآور شد که هفته های آینده بسیار مشخص نماینده خواهد بود.

وی افرود: و این بدان معنی است که همه اقدامات ما ، با در نظر دریافت هم اقدامات پیشگیرانه محلی و هم سازماندهی فعالیت کل سیستم مراقبت های بهداشتی ، باید با در نظر دریافت کلیه عوامل، بهینه سازی گردد.

حمایت بیشتر شهفرایندان مسکو از برقراری محدودیت ها برای جلوگیری از کرونا

بیش از نیمی از ساکنین پایتخت روسیه مخالفتی با محدودیت های اعمال شده در جهت مبارزه با گسترش ویروس کرونا، ندارند. در جریان مطالعه ای، از ساکنان شهر مسکو خواسته شد که نظر خود را در این باره بیان نمایند که آیا حاضرند حقوق اجتماعی خود را برای اجرای پیروز قوانین مربوط به جلوگیری از شیوع عفونت کرونا فدا نمایند؟. 69 درصد از سئوال شوندگان به این مسئله پاسخ مثبت دادند. این میزان 9 درصد بیشتر از آماری است که در ماه مارس بدست آمده بود.

در عین حال ، حدود یک سوم از پاسخ دهندگان، یعنی 28 درصد آنها، یادآور شدند آمادگی لازم برای رعایت چنین محدودیت هایی را ندارند. سهم این افراد نسبت به ماه قبل، 3 درصد کاهش یافته است.

افزایش تدابیر اتخاذ شده برای درمان سریع بیماران کرونا در مسکو

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در مسکو پیش بینی نموده است که کمبود تخت در بیمارستان های پایتخت بوجود خواهد آمد و در همین رابطه طی ده روز آینده 24 بیمارستان دیگر شهر برای معالجه بیماران مظنون به آلودگی به COVID-19 مجهز خواهند شد.

در عین حال ، سرویس خدمات بهداشتی پایتخت روسیه روز گذشته بیان کرد که مراکز مراقبت های فوری پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در 12 بیمارستان مسکو بوجود می آید. ضمن اینکه تمامی بیمارستان ها مجهز به تجهیزات و متخصصان لازم در این زمینه هستند.

البته آنا پاپووا رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه ابراز امیدواری نموده است که فرایند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، بیش از یک هفته طول نخواهد کشید. به گفته وی، در حال حاضر ، وظیفه اصلی درمان بیماران و جلوگیری از آلودگی افراد جدید است.

لازم به یادآوری است، طبق آخرین اطلاعات ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه که روز گذشته، دوشنبه منتشر شد، تعداد موارد ثبت بیماری کرونا در این کشور به 18 هزار و 328 نفر رسیده ، 1470 بیمار بهبود یافته و 148 نفر هم درگذشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 960

به "شمار قربانیان کرونا در مسکو به 95 نفر رسید؛ تجهیز 12 بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کرونا در مسکو به 95 نفر رسید؛ تجهیز 12 بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید