سقوط 4 درصدی وال استریت در معاملات شب گذشته

به گزارش آسمان فارس، با توجه به بدتر شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اظهارات رئیس جمهور این کشور درباره احتمال قربانی شدن هزاران نفر در این کشور، بورس وال استریت برای دومین روز متوالی منفی شد.

سقوط 4 درصدی وال استریت در معاملات شب گذشته

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی اظهاراتی از احتمال مرگ صد هزار تا 220 هزار نفر آمریکایی در سایه شیوع ویروس کرونا در این کشور سخن گفت سهامداران در بورس این کشور در هاله ای از وحشت و نگرانی نسبت به تبعات مالی این فاجعه قرار گرفته اند.

بر همین اساس، شاخص های اصلی بورس وال استریت در معاملات شب گذشته 4 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

ترامپ طی سخنانی در ساعات پایانی سه شنبه شب گفت: آمریکا 2 تا 3 هفته بسیار بد و دردناک را پیش رو دارد چرا که مقامات بهداشتی در این کشور انتظار دارند که طی این روزها شاهد افزایش قابل توجه تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا باشیم.

حتی ارائه اطلاعات مالی نیز نتوانست روحیه سهامداران را تغییر دهد چرا دهد چرا که آمارهای مالی حاکی از آن است که فعالیت های تولیدی در آمریکا کمتر از میزان مورد انتظار افت نموده اند. از سوی دیگر میزان سفارش ارائه شده به کارخانه ها 11 درصد افت نموده است.

شاخص داوجونز صنعتی در معاملات شب گذشته نزدیک به هزار واحد ریخت و 4.44 درصد از ارزش خود را از دست داد.

شاخص S&P500 هم 4.41 درصد منفی شد و مزدک کامپوزیت هم به همین مقدار افت کرد.

کریس زاکارلی مدیر بخش سرمایه گذاری مؤسسه الیانس می گوید: با توجه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا و فرماندار نیویورک که نشان می دهد طی روزهای آینده شرایط در آمریکا بدتر خواهد شد، سهامداران به این نتیجه رسیدند که فرایند شیوع ویروس کرونا بیشتر از آن چیزی که انتظار می رفت در آمریکا طول خواهد کشید.

وی تأکید کرد: به همین دلیل شاهد منفی بودن بازار برای مدت زمان بیشتری خواهیم بود. هر چقدر مردم بیشتر در خانه بمانند به همان میزان بیشتر طول خواهد کشید که اقتصاد مجدداً به حالت طبیعی بازگشته و شرکت ها دوباره به سوددهی برسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 930

به "سقوط 4 درصدی وال استریت در معاملات شب گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 4 درصدی وال استریت در معاملات شب گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید