سرمایه گذاری میلیاردی عربستان روی متاورس

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی با اشاره به تصمیم این کشور برای کاهش وابستگی مالی خود به نفت، خاطرنشان کرد که این کشور سرمایه گذاری هایی را به ارزش 6.4 میلیارد دلار روی فناوری های آینده شروع نموده است که شامل سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روی متاورس هم می گردد.

سرمایه گذاری میلیاردی عربستان روی متاورس

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، مجموع سرمایه گذاری عربستان به بیش از 6.4 میلیارد دلار می رسد که شامل سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روی ابرشهر فوق پیشرفته نیوم (Neom) می گردد که هم اکنون در سواحل دریای سرخ در حال ساخت است. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش می دهد که این کشور میخواهد متاورس خود را با اشاره به دنیای دیجیتال سه بعدی که در آن کاربران می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، راه اندازی کند.

بعلاوه آرامکو، غول نفتی عربستان به وسیله صندوق خود، با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری به کارآفرینان سراسر دنیا برای ایجاد استارتاپ های تحول آفرین یاری خواهد نمود. در همین حال شرکت مخابرات عربستان سعودی (STC) یک میلیارد دلار در زیرساخت کابل های زیردریایی و مراکز داده سرمایه گذاری خواهد نمود.

عبدالله السواحه، وزیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان در مصاحبه با رویترز می گوید:

در حال حاضر، بازار فناوری و دیجیتال پادشاهی حدود 40 میلیارد دلار ارزش دارد و بزرگترین بازار منطقه است. ما به رشدی که در این منطقه به ویژه در حوزه های تجارت الکترونیک، بازی، محتوای دیجیتال و فضای ابری تجربه نموده ایم، بسیار افتخار می کنیم.

دولت عربستان بعلاوه انتظار دارد تا 1.4 میلیارد دلار برای کارآفرینی هزینه گردد و بودجه آن برای حمایت از محتوای دیجیتال اختصاص پیدا کند که شامل ابتکاری به نام گاراژ (The Garage)، فضایی در ریاض، مرکز عربستان می گردد که میزبان استارتاپ های متخصص در حوزه فناوری های تازه خواهد بود.

کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس ابتکاراتی را برای تقویت رشد غیرنفتی و کاهش وابستگی خود به نفت خام شروع نموده اند، زیرا فعالان تغییرات آب و هوایی و بعلاوه نوسانات قیمت نفت، بر منابع مالی دولت ها فشار آورده است. عربستان نیز قبلا اعلام نموده بود که به عنوان بخشی از برنامه منظره 2030 عربستان سعودی صدها میلیارد دلار برای تحولات مالی خود سرمایه گذاری خواهد نمود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1951

به "سرمایه گذاری میلیاردی عربستان روی متاورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری میلیاردی عربستان روی متاورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید