سرمایه گذاران بومی به فعالیت در حوزه تجاری سازی بی اعتماد هستند

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: اگر چه در کاشمر سرمایه گذارانی علاقه مند به فعالیت در حوزه تجاری سازی هستند اما اعتماد به سودی که از این بخش می توانند کسب نمایند، ندارند.

سرمایه گذاران بومی به فعالیت در حوزه تجاری سازی بی اعتماد هستند

جهت دریافت مشاوره خدمات آموزش طراحی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مسلم ساقی در ششمین جلسه شورای راهبری مرکز آموزش عالی کاشمر شامگاه دوشنبه 30 دی ماه اظهار کرد: انتظار می رود مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز در این زمینه وارد گردد و با فعالیت های خود اعتمادسازی لازم را کسب و نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام کند.

وی تاکید نمود: باید زمینه رشد مالی مبتنی بر فناوری و استفاده از دانش بومی را در شهرستان فراهم کنیم، قطعا راه برون رفت از رکود مالی و ایجاد بستر توسعه حمایت از اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و فناورانه است.

فرماندار کاشمر ادامه داد: هرچند در کاشمر با راه اندازی مرکز نوآوری هنوز در ابتدای کار هستیم اما در گام اول باید ضمن توجه به حوزه آموزش، چشم انداز مناسبی برای این مرکز تعریف گردد و با معرفی آن به مخاطبان، به مقوله نوآوری و کارآفرینی چند بعدی نگریسته گردد.

ساقی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به پتانسیل های شهرستان در حوزه گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و جاذبه های گردشگری ابتدا باید ظرفیت سنجی صورت گیرد و سپس اولویت بندی انجام گردد.

وی با اشاره به وجود نواقصی که در حوزه تجاری سازی در منطقه وجود دارد، گفت: سرمایه گذارانی در منطقه حضور دارند که علاقه مند به فعالیت در حوزه تجاری سازی هستند اما به اهمیت این بخش اعتماد نمی نمایند، بنابراین باید فضایی ایجاد گردد که سرمایه گذاران بومی به دلیل علاقه خود به منطقه وارد گود شوند و از فرصت وجود مرکز نوآوری بهره ببرند.

وی اعلام کرد: باید در حوزه صنعت، اداره امور شهر، بخش کشاورزی و علوم انسانی به سمت فعالیت های دانش محور حرکت کرد و این مهم در مرکز نوآوری فراهم است.

فرماندار کاشمر اضافه نمود: با توجه به فعالیت 5 مشخص مالی در شهرستان و فعالیت مشخص های روستایی بانوان می توان در توسعه کسب و کارهای کوچک و نوپا با تکیه بر فراوری محصولات دانش محور کوشش کرد.

لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی با مرکز نوآوری

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر طی سخنانی گفت: امیدواریم مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز بستری برای توانمندسازی جامعه و انجام مطالعات توسعه ای باشد و برای رسیدن منطقه به توسعه پایدار نقش آفرینی کند.

هادی معماریان اعلام کرد: خوشبختانه در این مدت کوشش شده ادبیات جدیدی در عرصه کسب و کارهای نوپا در منطقه ایجاد کنیم، اگرچه تا به امروز ارتباط بین صنعت و دانشگاه و به طور کلی جامعه با دانشگاه کم رنگ بوده ولی ما در راستای انجام مسئولیت اجتماعی دانشگاه وارد عمل شدیم.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی با مرکز نوآوری مطرح نمود: شناسایی و هدایت افراد و گروه های صاحب ایده های نوآورانه و حمایت از آن ها در مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز و توسعه اکوسیستم کارآفرینی گنجانده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 762

به "سرمایه گذاران بومی به فعالیت در حوزه تجاری سازی بی اعتماد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاران بومی به فعالیت در حوزه تجاری سازی بی اعتماد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید