روس ها از گام چهارم ایران حمایت کردند

به گزارش آسمان فارس، فارس نوشت: معاون وزیر امور خارجه روسیه طرف ایران را گرفته و در تائید اقدام امروز کشورمان گفته: گام جدید ایران برای کاهش تعهدات هسته ای خود را منطقی می داند.

روس ها از گام چهارم ایران حمایت کردند

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه روز سه شنبه به ریانووستی گفت: ما گام جدید طرف ایرانی برای کاهش تعهدات داوطلبانه این کشور را پیامد منطقی رکود در حل مسائل معلوم در رابطه با پایداری برجام وتامین نتایج اقتصادی اجرای این معامله می دانیم که ایران امیدوار به آن بود.

وی ادامه داد: اهمیت دارد که تدابیر اعلام شده ازجمله تزریق گاز به سانتریفیوژها در سایت هسته ای فردو ماهیت قابل برگشت دارد.

ریابکوف گفت: این شامل همه اقدامات قبلی ایران در چارچوب فرآیند کاهش تعهدات داوطلبانه این کشور می شود.

از سوی دیگردمیتری پسکوف هم سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما نگران کاهش تعهدات ایران در برجام هستیم اما در عین حال نگرانی های تهران در خصوص تحریم های آمریکا را درک می کند.

او توضیح داد: شرکای غربی ما (آلمان، فرانسه و انگلیس) متعهد هستند که این توافق را اجرا کنند و برجام را زنده نگه دارند هر چند که ما نگرانی ایران در خصوص اقدامات برخی کشورها علیه این توافق را می فهمیم که با تحریم های بی سابقه و غیرقانونی روبرو است با این وجود، هر اقدامی بر خلاف برجام در راستای تخریب آن قلمداد می شود و باعث نگرانی است.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 592

به "روس ها از گام چهارم ایران حمایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روس ها از گام چهارم ایران حمایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید