روسیه، استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته در درمان کرونا

به گزارش آسمان فارس، در حالی که متخصصین بیولوژیک روسیه سه مورد واکسن امیدوار کننده برای ویروس کرونا فراوری نموده اند، پزشکان روسی هم نخستین انتقال پلاسمای خون بیماران مداوا شده برای درمان دیگر مبتلایان به عفونت کرونا را شروع نموده اند.

روسیه، استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته در درمان کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آناستازیا راکووا معاون توسعه شهرداری پایتخت روسیه ، روز آدینه اظهار داشت که پزشکان مسکو اولین انتقال پلاسمای خون به بیماران مبتلا به COVID-19 از اهداکنندگانی که از عفونت ویروس کرونا بهبود یافته اند را انجام دادند.

به گفته وی ، این مراحل در بیمارستان شماره 52 شهر مسکو و موسسه تحقیقاتی یاری های اضطراری اسکلافوسوفسکی انجام شد.

راکووا با اشاره به اینکه پزشکان کشورهای خارجی قبلاً از این روش برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا استفاده نموده اند، اضافه نمود: ما به طور مداوم بر پیشرفت همکاران خارجی نظارت داریم. مطالعات مشابهی با موفقیت در کشورهای چین ، آلمان و آمریکا اجرا شده است. و ما امیدواریم که این روش جدید به ما یاری کند تا به طور مؤثر با همه گیر ویروس کرونا مقابله کنیم.

به گفته این مقام، پلاسمای خون دریافتی از یک اهدا کننده برای یک تا سه بیمار مبتلا به کرونا کافی است. وی از اهدا کنندگان بالقوه خواست تا به درخواست برای اهدای خون پاسخ مثبت بدهند ، زیرا هرچه متخصصان پلاسمای بیشتری در اختیار داشته باشند، می توان جان افراد بیشتری را نجات داد.

سرگئی پتریکوف مدیر موسسه تحقیقاتی اسکلافوسوفسکی گفت که پلاسمای بیماران درمان شده از ویروس کرونا در درجه اول به بیمارانی که شرایط وخیمی دارند، منتقل می گردد.

پیش از این گزارش شده بود که نخستین اهدا کنندگان خون، 11 بیماری بودند که با ویروس COVID-19 مقابله کرد و بهبود یافتند و پلاسمای خون آنها الکنون به هفت بیمار تزریق شده است.

آنتی بادی ها موجود در خون بیماران بهبود یافته ، می تواند برای درمان افراد مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار بگیرد. این روش توسط کمیته بالینی مبارزه با عفونت ویروس کرونا تأیید شد.

سه واکسن مختلف برای ویروس کرونا در روسیه فراوری و آماده انتشار است

در همین رابطه، آنا پاپووا رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه شب گذشته (آدینه) در مصاحبه ای تلویزیونی از آماده سازی سه واکسن برای انتشار علیه ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد.

وی گفت: واضح است که این موارد از میان واکسن های انتخابی هستند که در ابتدا 25 تا 27 بودند. در حال حاضر ما درباره این واقعیت صحبت می کنیم که سه واکسن احتمالی برای انتشار آماده شده اند و ما مشتاقانه منتظر آنها هستیم.

به گفته وی، پایه یکی از واکسن ها ، که از سوی سرویس فدرال خدمات بهداشتی در نظر گرفته شده ، پیش از این هم مورد استفاده قرار گرفته و کاملاً بی ضرر است.

چند روز پیش ، مقامات آژانس فدرال پزشکی بیولوژیک روسیه هم اظهار داشت که فراوری واکسن هایی که توسط این سازمان در حال تهیه است، تا خاتمه امسال (میلادی) به اتمام خواهد رسید.

سازمان بهداشت جهانی واکسن فراوری شده در آژانس فدرال پزشکی بیولوژیک روسیه را در فهرست نمونه های امیدوارکننده قرار داده است. این دارو از هم اکنون به روی حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته و توانایی آن در ایجاد پاسخ ایمنی خاص در مقابل ویروس جدید کرونا اثبات شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 953

به "روسیه، استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته در درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته در درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید