تورهای چین: رسانه چینی: آمریکا مبدأ ویروس کروناست

به گزارش آسمان فارس، ایسنا نوشت: خبرگزاری شینهوا، گزارشی را با عنوان آمریکا، مسئول شیوع جهانی کووید-19 منتشر نموده و به نقش کلیدی آمریکا در شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

تورهای چین: رسانه چینی: آمریکا مبدأ ویروس کروناست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرگزاری دولتی چین گزارشی منتشر نموده است که طبق آن، داده های جمع آوری شده از منابع مختلف نشان می دهد که به احتمال قوی، کووید-19 از آمریکا سر برآورده است و این کشور، مسئول شیوع سریع آن در سطح دنیا است.

طبق این گزارش، دستکاری ویروس این بیماری به وسیله آمریکا با انگیزه های سیاسی، کوشش های دنیای برای مقابله با این همه گیری را دچار مشکل نموده است.

این گزارش به وسیله اندیشکده اطلاعات و اتحاد و موسسه تائیهه منتشر شده است.

طبق این گزارش، اطلاعات جدیدی پدیدار شده که تایید می نماید کووید-19 از آمریکا سرچشمه گرفته است؛ برای مثال، مکررا شواهدی پیدا شده که نشان می دهد تاریخ شیوع کرونا در آمریکا، به قبل تر از تاریخی بازمی شود که تا پیش از این اعلام شده بود، رد پای ارتش آمریکا در پیدایش و شیوع این ویروس مشهود بوده و نخستین مبتلایان به کرونا در بسیاری از کشورها، به نحوی به آمریکا مرتبط بوده اند.

این گزارش آمریکا را نیروی اصلی توسعه دنیای کووی-19 خطاب نموده و می گوید، این کشور نتوانست در زمان مناسب، جلوی توسعه همه گیری را درمراحل اولیه بگیرد. سیاست درهای باز واشنگتن، توسعه دنیای ویروس را تشدید نموده و اقدام غیرمسئولانه اش در فرستادن مهاجران به کشورهای مبدا خود، بیماری را در سراسر دنیا پخش کرد.

سربازان آمریکایی مستقر در خارج از خاک این کشور، مکررا پروتکل های مقابله با کرونا را زیر پا گذاشته و موجب تسریع انتقال آن شده اند.

این گزارش می گوید، ناتوانی آمریکا در مهار کرونا در رویدادهای بین المللی نیز موجب توسعه بسیار شدید این ویروس شده و تحریم های یکجانبه اش بحرانی انسانی را در پی داشته است.

این گزارش در ادامه به دخالت های سیاسی آمریکا و شانه خالی کردن این کشور از بار مسئولیت مقابله با همه گیری اشاره نموده و آن را چالشی بر سر راه کوشش های دنیای در مبارزه با شیوع کرونا دانسته است.

به گفته این گزارش، آمریکا شیفته منافع شخصی سیاسی خود بوده و وظیفه اش را انجام نداده است. این گزارش بعلاوه دودستگی سیاسی را عاملی آسیب زننده به آمریکا و دنیا دانسته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1876

به "تورهای چین: رسانه چینی: آمریکا مبدأ ویروس کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: رسانه چینی: آمریکا مبدأ ویروس کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید