راهپیمایی شخصیت های اسلامی در پاریس در محکومیت خشونت

به گزارش آسمان فارس، خبرگزاری خبرنگاران- گروهی از مسلمان مقیم فرانسه با برپایی راهپیمایی در پاریس، هرگونه خشونت را محکوم کردند.

راهپیمایی شخصیت های اسلامی در پاریس در محکومیت خشونت

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، گروهی از افراد اقلیت مسلمان مقیم فرانسه با برپایی راهپیمایی در پاریس، هرگونه خشونت را محکوم کردند. این راهپیمایی به سمت مدرسه ای برگزار گردید که ساموئل پتی (معلم فرانسوی که اخیرا به دست یک جوان تندرو کشته شد) در آن مدرسه، مشغول تدریس بود.

خبرنگار الجزیره در گزارشی از این راهپیمایی تاکید نمود، مسلمانان نیز مثل دیگر اقشار در فرانسه، کشته شدن یک معلم را در این کشور محکوم کردند. بار دیگر با این اقدام دین اسلام در جهت اتهام به خشونت نهاده شد، اما مسئولان جمعیت ها و گروه های مسلمان در فرانسه به اجماع این جنایت را محکوم کردند.

انور کبیش، رئیس مساجد فدرال در فرانسه به الجزیره گفت، این راهپیمایی، یک اقدام نمادین، اما قوی است، ما می خواهیم بگوییم همه مسلمانان فرانسه، هرگونه خشونت و ترور را محکوم می نمایند، به ویژه اگر این جنایات به اسم دین اسلام باشد.

محمد موسوی رئیس شورای دیانت اسلامی فرانسه گفت، ما این راهپیمایی را روز آدینه برگزار کردیم، چون این روز در دین ما صندلیی دارد، به همین منظور این روز را انتخاب نموده ایم تا بار دیگر این اقدام تروریستی را محکوم کنیم. مسلمانان در هر قشر و گروهی این جنایت را محکوم می نمایند و فریادشان این است که این اقدامات ارتباطی به دین ما ندارد.

در مساجد فرانسه نیز اقدامات مشابهی برگزار گردید و مسلمانان به نوعی با این کار، وحدت رویه خود را در محکومیت تندروی-که به چهره اسلام در فرانسه آسیب رسانده است- اعلام کردند.

به نظر می رسد فرانسه این روز ها در دو میدان باید فعالیت کند، از یک سو باید با افراط گرایی مبارزه کند و از سوی دیگر با کوشش ها برای نفرت پراکنی علیه اسلام مقابله نماید. هم زمان با واکنش بعضی سیاستمداران به ویژه راستگرایان افراطی فرانسه، دو زن مسلمان فرانسوی در نزدیک برج ایفل با یورش دو زن فرانسوی مسلح به سلاح سرد روبرو شدند و یکی از آنان در بیمارستان بستری شد.

کنزه یکی از زنان مسلمان آسیب دیده در این حمله می گوید، سعی کردم مانع حمله زن فرانسوی به خواهرم شوم، اما او با چاقو به سر، ساق دست و ناحیه شکمم ضربه زد.

شمس الدین حفیز مدیر مسجد عظیم پاریس که چند روز قبل با رئیس جمهور فرانسه ملاقات نموده و گفته بود اجازه نخواهد داد مسلمانان در کشور مورد تعرض قرار بگیرند، گفت، وقتی با رئیس جمهور ملاقات کردم به او گفتم واکنش هایی را علیه مسلمانان پیش بینی می کنم، ممکن است اقلیت های مسلمان مورد حمله قرار بگیرند یا به آنان اهانت گردد، رئیس جمهور تاکید نموده بود تمام کوششش را به کار می گیرد تا مسلمانان فرانسه در سایه ارزش های دموکراتیک کشور زندگی نمایند، او گفته بود مثل دیگر اقشار در فرانسه از مسلمانان نیز حمایت خواهد شد.

به نظر می رسد با آرام تر شدن اوضاع در فرانسه، شاهد طرح مسائلی، چون صندلی اسلام در این کشور، مهاجرت و مهاجران باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1208

به "راهپیمایی شخصیت های اسلامی در پاریس در محکومیت خشونت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی شخصیت های اسلامی در پاریس در محکومیت خشونت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید