خبرنگاران فعالان خسارت دیده از کرونا در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمایت می شوند

به گزارش آسمان فارس، گچساران - خبرنگاران -سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:فعالان حوزه گردشگری استان که به دلیل انتشار ویروس کرونا در کشور متحمل خسارت های اقتصادی شده اند حمایت می شوند.

خبرنگاران فعالان خسارت دیده از کرونا در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمایت می شوند

مجید صفایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: همه سرمایه گذاران حوزه توریستی کهگیلویه و بویراحمد مانند هتل ها، مهمانسراها، مسافرخانه ها،اقامتگاه های بومگردی،مراکز پذیرایی بین راهی و تاریخی از حمایت های دولت چون تسهیلات ارزان قیمت بانکی بهره مند خواهد شد.

وی بیان نمود: همچنین افراد بیکار شده صنعت توریستی پس از انتشار ویروس کرونا در استان نیز زیر چتر حمایتی بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: هم اکنون کار بازدید و برآورد میزان خسارت های وارد به مراکز فعال حوزه توریستی استان از سوی کارشناسان در شهرستان های مختلف در حال اجرا است و پس از ارزیابی های اولیه برای حمایت های پیش بینی شده مستندات به تهران ارسال می گردد.

صفایی تاکید نمود: در زمان حاضر همه مراکز خدمات توریستی به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل است.

وی ابراز داشت: تعطیلی این مراکز تا زمان مهار ویروس کرونا ادامه دارد.

صفایی از همکاری سرمایه گذاران حوزه توریستی برای همکاری جهت تعطیلی این مراکز قدردانی کرد.

سرمایه گذاران حوزه توریستی کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن اقساط بانکی و انجام میلیاردها تومان هزینه برای اجرای زیرساخت های این حوزه برای سلامتی هموطنان با ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد همکاری نموده اند.

صنعت توریستی استان در حالی از اسفند ماه تا به امروز در تعطیلی کامل به سر می برد که ماه های اسفند تا انتها اردیبهشت هر سال پررونق ترین روزهای خود را سپری می کرد.

کهگیلویه و بویراحمد که دارای 2 منطقه سردسیری و گرمسیری و اقلیم چهار فصل است از مقاصد مهم توریستی نوروزی در جنوب کشور محسوب می گردد.

شهرستان های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته اند و شهرستان های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده اند.

افزون بر 2 هزار و 600 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 750 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی به دلیل تنوع آب و هوایی سالیانه میزبان افزون بر سه میلیون نفر توریست در فصول مختلف سال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 943

به "خبرنگاران فعالان خسارت دیده از کرونا در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالان خسارت دیده از کرونا در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید