خبرنگاران طباطبایی: شاید تیم بسکتبال فرانسه را در المپیک شکست دهیم

به گزارش آسمان فارس، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون بسکتبال، گفت: در ورزش هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و حتی ممکن است ما فرانسه را در المپیک توکیو شکست دهیم.

خبرنگاران طباطبایی: شاید تیم بسکتبال فرانسه را در المپیک شکست دهیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، رامین طباطبایی امروز (یکشنبه) در حاشیه تمرین تیم ملی بسکتبال در خصوص ملاقاتهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا 2021، گفت: این رقابت ها برای ما به منزله مسابقاتی برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در المپیک است. البته حضور در رقابت های کاپ آسیا نیز برای ما بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: هفته گذشته جلسه ای با مسوولان کمیته ملی المپیک داشتیم و برنامه های خود را ارائه دادیم. این برنامه شامل چهار اردوی تدارکاتی و شرکت در سه تورنمنت بین المللی است. مکاتباتی نیز با پرتغال، روسیه، یونان و اسپانیا داشتیم و در حال حاضر منتظر شرایط کرونا در سال آینده هستیم. فعلا تنها حضور در تورنمنت چهار جانبه ژاپن قطعی شده است.

رییس فدراسیون بسکتبال مطرح کرد: برای حضور در هر تورنمنت، هزینه های ارزی و ریالی را به کمیته المپیک و وزارت ورزش اعلام نموده و کلیات آن نیز به تصویب رسیده است. البته تا به امروز بودجه خوبی برای فدراسیون های المپیکی در نظر گرفته شده است.

طباطبایی در خصوص ملاقات با فرانسه و آمریکا در المپیک توکیو، گفت: هدف تیم ما در ابتدا صعود از مرحله گروهی المپیک است. در ورزش چیزی قابل پیش بینی نیست و حتی ممکن است ما فرانسه را شکست دهیم. اگر بتوانیم بازی های خوب مان را که در جام جهانی گذشته انجام دادیم، تکرار کنیم، می توانیم نماش خوبی داشته باشیم. بازیکنان تیم ملی روحیه بسیار خوبی دارند و هدفشان ارائه بهترین عملکرد است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مهران شاهین طبع راهنمایی تیم ایران را در المپیک بر عهده دارد یا خیر، گفت: او تا سرانجام مسابقات انتخابی کاپ آسیا که بعد از المپیک توکیو برگزار می گردد، راهنمایی تیم ملی را بر عهده دارد.

پنجره سوم ملاقاتهای انتخابی کاپ آسیا 2021 از 30 بهمن تا سوم اسفند برگزار می گردد و تیم ملی بسکتبال ایران در این پنجره با تیم های عربستان سعودی و قطر بازی خواهد نمود. تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم کاپ آسیا برابر عربستان به پیروزی رسید و مقابل سوریه مغلوب شد.

همچنین قرعه کشی رقابت های بسکتبال المپیک توکیو برگزار و تیم ملی ایران با آمریکا و فرانسه هم گروه شد. بازی های المپیک در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود بازی های المپیک در مرداد سال 99 برگزار گردد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1501

به "خبرنگاران طباطبایی: شاید تیم بسکتبال فرانسه را در المپیک شکست دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طباطبایی: شاید تیم بسکتبال فرانسه را در المپیک شکست دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید