خبرنگاران انفجار بیروت سبب هراس مقام های هندی شد

به گزارش آسمان فارس، دهلی نو -خبرنگاران- پس از انفجار بزرگ دو هزار و 700 تن نیترات آمونیوم در بیروت لبنان، بعضی مقام های هندی با اعلام اینکه بیش از 700 تن از این ماده شیمیایی در بندر چنای واقع در جنوب این کشور از سال 2015 تا به امروز انبار شده است از این موضوع ابراز نگرانی کردند.

خبرنگاران انفجار بیروت سبب هراس مقام های هندی شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش روز شنبه نشریه اوراسیا تایمز، تا به امروز بیش از 153 نفر در انفجار بزرگ بیروت جان خود را از دست داده اند. بیش از 5 هزار نفر دیگر مجروح شده اند. بخش بزرگی از بندر بیروت نابود شده و مناطق مجاور آن تا چند کیلومتری دچار آسیب های جدی شده اند. حسن دیاب نخست وزیر لبنان اعلام نموده است که این انفجار به دلیل جوشکاری غیر استاندارد در نزدیکی انبار ذخیره دو هزار و 750 تن نیترات آمونیوم اتفاق افتاده است.

این ماده شیمیایی به شدت قابل اشتعال است و در ساخت کود شیمایی و همچنین اهداف صنعتی و نظامی کاربرد دارد. پس از وقوع این حادثه مقام های هندی دستور آنالیز تمام مواد خطرناک و حادثه آفرین را صادر نموده اند که در این آنالیز متوجه انبار 700 تن نیترات آمونیوم در بندر چنای شده اند.

یک مقام هندی در بندر چنای هند پس از بروز انفجار در بندر بیروت هشدار داد: 37 کانتینر حامل نیترات آمونیوم در سال 2015 از کره جنوبی توسط یک شرکت هندی وارد شده است اما به دلیل انفجاری بودن آن، مجوز خروج از بندر و گمرک صادر نشده است.

سازمان گمرک بندر چنای با انتشار بیانیه ای درعین حال دراین زمینه گزارش داد: این ماده شیمایی به صورت استاندارد انبار شده است و با توجه به خطرناک بودن آن، امنیت مردم و این محموله تامین شده است. نیترات آمونیوم به شکل تکه های کوچک متخلخل فراوری می گردد و یکی از رایج ترین کودهای شیمیایی دنیا است. نیترات آمونیوم در مواد منفجره حفر معدن هم کاربرد زیادی دارد. نیترات آمونیوم به خودی خود نمی سوزد، بلکه به عنوان منبعی از اکسیژن عمل می نماید که می تواند احتراق مواد دیگر را سرعت ببخشد.

طبق این گزارش ، سوانح صنعتی در هند امری معمول هستند. در ماه مه امسال، نشت گاز سمی استایرن از یک کارخانه باعث کشته شدن 15 نفر در جنوب هند شد. همچنین در سال 1984، بر اثر نشت گاز سمی متیل ایزوسیانات از یک کارخانه کود شیمایی در شهر بوپال، 3 هزار و 500 نفر کشته و هزاران نفر دیگر راهی بیمارستان شدند. این رخداد از بدترین سوانح صنعتی در تاریخ بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1131

به "خبرنگاران انفجار بیروت سبب هراس مقام های هندی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انفجار بیروت سبب هراس مقام های هندی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید