خبرنگاران البرز رتبه آخر سرانه فضای آموزشی کشور را دارد

به گزارش آسمان فارس، کرج - خبرنگاران - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: این استان در حوزه سرانه آموزشی با محرومیت شدیدی روبرو است به طوریکه در میان 31 استان کشور در آخرین رتبه قرار گرفته است.

خبرنگاران البرز رتبه آخر سرانه فضای آموزشی کشور را دارد

نورمحمدی فردی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی مکان یابی مراکزآموزشی ،تربیتی و ورزشی استان البرز اضافه کرد: میانگین کشوری سرانه آموزشی 5.21 سانتی مترمربع بوده که این سرانه در استان البرز 3.8 سانتی متر مربع است.

وی ادامه داد: بنابر این حمایت 20 دستگاه اجرایی استان البرز در همکاری و مشارکت در طرح استقرار نظام مکان یابی و تخصیص مدارس لازم است.

فردی گفت: برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت برای توسعه فضاهای آموزشی بر اساس آمایش سرزمینی و تحولات جمعیتی، تخصیص منابع به مناطق احتیاجمند و در نتیجه ایجاد عدالت آموزشی برای مناطق محروم، هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز، استانداردسازی فرآیند مکان یابی فضاهای آموزشی متناسب و همچنین ایجاد بستری برای طراحی و ارزیابی سناریوهای مختلف در فرآیند مکان یابی فضاهای آموزشی از اهم اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: کلید توسعه در هر کشوری فرهنگ است که در آموزش و پرورش ریشه دارد در این زمینه باید با انسجام و وحدت رویه میان دستگاه های مرتبط در پنج محور اساسی؛ حریم عوارض طبیعی، مراکز مهم و حساس، حریم زیرساخت ها، پهنه های خطرناک و همچین دوری از آلاینده ها اطلاعات مورد احتیاج سامانه احصاء گردد تا بتوانیم در آینده بر اساس احتیاجمندی ها از تراکم دانش آموزی خودداری و بر ارتقای کیفیت آموزشی بیافزاییم.

فردی یادآورشد: تکمیل زنجیره تبلیغات، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، همکاری در اجرا و بهره مندی از ظرفیت خیرین و سرمایه های اجتماعی می تواند یاریگر مسوولان ذیربط در موفقیت طرح استقرار نظام مکان یابی و تخصیص مدارس گردد.

باتوجه به نرخ بالای مهاجرت، سالانه ه 12 هزارنفر به جمعیت دانش آموزی استان البرز اضافه می گردد که فقط برای پوشش دادن این تعداد دانش آموز هرسال باید 400 کلاس درس افتتاح گردد.

جمعیت دانش آموزی البرز 500 هزار نفر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1346

به "خبرنگاران البرز رتبه آخر سرانه فضای آموزشی کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران البرز رتبه آخر سرانه فضای آموزشی کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید