تور ارمنستان: حداقل 10 روز اقامت؛ شرط تازه ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران ایرانی

به گزارش آسمان فارس، سفیر ارمنستان در ایران شرط ارائه واکسن کرونا به گردشگران خارجی را اقامت حداقل 10 روزه آن ها در این کشور مطرح نمود.

تور ارمنستان: حداقل 10 روز اقامت؛ شرط تازه ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران ایرانی

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

طبق اعلام آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران از پانزدهم ژوئیه (24 تیر) تزریق واکسن برای آن گروه از گردشگران انجام می گردد که بیش از 10 روز در ارمنستان اقامت داشته اند. سفیر ارمنستان در ایران در این رابطه چنین گفت:

بیست وسوم آوریل، خانم آناهید آوانسیان، وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان مجوز واکسیناسیون رایگان و داوطلبانه شهفرایندان خارجی مقیم ارمنستان را صادر کرد. درخواست های متعدد دریافت واکسن از سوی کارکنان بعضی نمایندگی های سیاسی خارجی و سازمان های بین المللی و افراد خارجی که به دلایل مختلف در ارمنستان اقامت دارند، پایه و اساس صدور این دستور بوده است.

طبق اظهارات این مقام مسئول، اکثریت قاطع افراد واکسینه شده نیز شهفرایندان جمهوری ارمنستان و افرادی هستند که در ارمنستان اقامت دائم دارند. بعضی شهفرایندان خارجی نیز از بخشی از خدمات واکسیناسیون بهره مند شده اند که شهفرایندان کشورهای مختلف از جمله شهفرایندان ایرانی نیز از این خدمات استفاده نموده اند. تومانیان در ادامه اضافه کرد:

اکثریت قاطع افراد واکسینه شده نیز شهفرایندان جمهوری ارمنستان و افرادی هستند که در ارمنستان اقامت دائم دارند. بعضی شهفرایندان خارجی نیز از بخشی از خدمات واکسیناسیون بهره مند شده اند که شهفرایندان کشورهای مختلف از جمله شهفرایندان ایرانی نیز از این خدمات استفاده نموده اند.

لازم به ذکر است از ماه مارس امسال واکسیناسیون شهفرایندان در ارمنستان در حال اجرا است و واکسیناسیون با سه نوع واکسن اسپوتنیک وی، آسترازنکا و سینوواک به صورت رایگان و داوطلبانه صورت می گیرد. هیچ محدودیت سنی نیز برای کاربرد واکسن های اشاره شده وجود ندارد.

در این راستا، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در گفت وگویی درباره افزایش ترددهای مسافری میان ایران و ارمنستان اظهار نموده بود:

از یک ماه قبل امکان تردد مسافری در مرز زمینی ایران با ارمنستان که از اواخر سال 98 به علت کرونا متوقف شده بود، بار دیگر باز شده است؛ از یک ماه قبل روزانه 20 تا 30 نفر تردد می کردند که به علت افزایش تقاضای زدن واکسن کرونا در ارمنستان، به روزی 390 تا 400 نفر افزایش یافته است.

مسافرانی که برای زدن واکسن به ارمنستان می فرایند، باید فاصله چهار تا پنج ساعت بین مرز نوردوز تا ایروان را طی نموده و دو تا سه روز نیز باید بعد از زدن واکسن در مرکز ارمنستان بمانند.

منبع: کجارو / انتخاب
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور ارمنستان: حداقل 10 روز اقامت؛ شرط تازه ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: حداقل 10 روز اقامت؛ شرط تازه ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید