جمع آوری اطلاعات شهروندان از تلفن های همراه غیر قانونی است

به گزارش آسمان فارس، بعضی از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای اروپایی، خصوصاً سه کشور انگلیس ، فرانسه و بلژیک که پیش تر می توانستند به بهانه های مختلف از اپراتورها داده های عمومی و متمایز کاربران و شهروندان را درخواست نمایند، دیگر مشروعیت چنین کاری را به صورت سیستمایتک نخواهند داشت.

جمع آوری اطلاعات شهروندان از تلفن های همراه غیر قانونی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، دیوان دادگستری اروپا صبح سه شنبه گفت با هرگونه احکام دولتی برای جمع آوری گسترده اطلاعات و داده هایی که در تلفن های همراه شهروندان اروپایی وجود دارد، مخالف است و آن را در شرایط عادی غیرقانونی می داند.

بدین ترتیب جاسوسان دولت های اروپایی نظیر انگلیس و فرانسه تنها در صورتی به داده های شخصی کاربران اینترنتی یا تلفنی دسترسی خواهند داشت که تهدیدی جدی امنیت ملی این کشورها را تهدید کند.

دیوان دادگستری اروپا روز سه شنبه با انتشار این حکم به دولت ها هشدار داد حتی برای اهداف قانونی خود حق ندارند از اپراتورهای تلفنی اطلاعات خصوصی بخواهند تا اطلاعات افراد را جمع آوری نموده و به آن ها تحویل دهد. دیوان دادگستری اروپا که در کشور لوکزامبورگ مستقراست پس از درخواست بعضی از وکلا در سه کشور انگلیس ، فرانسه و بلژیک درباره این موضوع تصمیم گیری کرد.

بدین ترتیب ازاین پس بعضی از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای اروپایی، خصوصاً سه کشور انگلیس ، فرانسه و بلژیک که پیش تر می توانستند به بهانه های مختلف از اپراتورها داده های عمومی و متمایز کاربران و شهروندان را درخواست نمایند، دیگر مشروعیت چنین کاری را به صورت سیستمایتک نخواهند داشت.

در حکم دیوان دادگستری اروپا می خوانیم: حقوق اروپایی با هرگونه قوانین و احکام ملی که به اپراتورهای تلفنی اجازه انتقال دادهای عمومی و متمایز، چه به وسیله اینترنت در تلفن های همراه و چه به وسیله محاوره های تلفنی افراد را می دهد، مخالف است و آن را غیرقانونی می داند.

البته دیوان دادگستری اروپا تائید نموده که این حکم می تواند در دورانی که تهدیدی جدی امنیت ملی کشورهای اروپایی را به خطر می اندازد تسهیل گردد. در آن صورت دستگاه های امنیتی تنها در صورت تصمیم یک قاضی مستقل و یا یک نهاد حقوقی و دولتی می توانند درخواست انتقال داده ها با اپراتور تلفنی را مطرح نمایند.

هم زمان دولت ها با اعلام یک شرایط اضطراری امنیتی محدود می توانند در یک دوره زمانی تعیین از اپراتورهای تلفنی بخواهند تا داده های شهروندان را به صورت عمومی و یا متهمان خاص را جمع آوری و به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی تحویل دهد، در غیر این صورت هیچ دولت اروپایی اجازه ندارد که از شرکت های سرویس دهنده تلفن همراه بخواهد تا اطلاعات افراد را جمع آوری نمایند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1236

به "جمع آوری اطلاعات شهروندان از تلفن های همراه غیر قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری اطلاعات شهروندان از تلفن های همراه غیر قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید