تولید بیش از یک میلیون انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی

به گزارش آسمان فارس، سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: در این مرکز طی سال 99 قریب به یک میلیون و صد و سی هزار انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی مورد نیاز استان تولید شده است.

تولید بیش از یک میلیون انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگاران لرستان، امین سلاحورزیان افزود: این تولیدات شامل گیاهانی همچون آویشن باغی، بادرنجبویه، گل گاوزبان، به لیمو، مرزه خوزستانی، علف لیمو و گل محمدی هستند.

وی ادامه داد: مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی این واحد فعالیت خود را در سال 87 با اخذ موافقت اصولی آغاز کرده است.

سلاحورزیان بیان نمود: همچنین این مرکز پس از انجام فعالیت هایی در زمینه گیاهان دارویی در سال 90 پیروز به اخذ موافقت قطعی شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان شرح داد: با توجه به فعالیت این مرکز در زمینه اهلی سازی و کشت گیاهان دارویی، اقدام به ایجاد مجتمع فناوری گیاهان دارویی در بام لرستان با مساحت 2.6 هکتار کرده که زمینه تحقیقات در مورد گیاهان دارویی را فراهم آورده است.

سلاحورزیان گفت: مجتمع مذکور دارای گلخانه های تولید و تکثیر گیاهان دارویی به مساحت 3000 متر مربع است.

وی ادامه داد: در این مرکز طی سال 99 قریب به یک میلیون و صد و سی هزار انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی مورد نیاز استان تولید شده که شامل گیاهانی همچون آویشن باغی، بادرنجبویه، گل گاوزبان، به لیمو، مرزه خوزستانی، علف لیمو و گل محمدی هستند.

وی اظهار کرد: در این مجتمع علاوه بر تولید، اقدام به بررسی امکان کشت و سازگاری گیاهان دارویی با ارزش اقتصادی بالا جهت افزایش سطح کشت و ترویج آنها در بین کشاورزان می شود.

سلاحورزیان افزود: در این مجتمع کلکسیونی از انواع گیاهان دارویی شامل آویشن باغی، آویشن دنایی،گل گاوزبان ایرانی، به لیمو، گل محمدی، مرزه خوزستانی، شمعدانی عطری، سداب، روناس، سرخارگل، بادرنجبویه، رزماری، مورد، نعناع فلفلی، ترخون، علف لیمو و... وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1535

به "تولید بیش از یک میلیون انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید بیش از یک میلیون انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید