کوشش های صلح تا تشکیل دولت آینده افغانستان متوقف شده است

به گزارش آسمان فارس، دولت افغانستان خاطرنشان کرد که کوشش های خود برای صلح با طالبان را تا پس از برگزاری انتخابات متوقف نموده است.

کوشش های صلح تا تشکیل دولت آینده افغانستان متوقف شده است

به گزارش ، پس از توقف مذاکرات صلح آمریکا و طالبان توسط رئیس جمهور آمریکا، دولت افغانستان نیز بیان کرد که کوشش های خود برای صلح با طالبان را متوقف نموده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: در حال حاضر تمرکز اصلی دولت افغانستان روی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

سخنگوی اشرف غنی تاکید نمود که کوشش های صلح توسط دولت آینده افغانستان که برآمده از انتخابات 6 میزان/ مهر خواهد بود به پیش برده می گردد.

صدیقی تاکید نمود که تداوم خشونت ها از سوی طالبان عامل اصلی توقف روند صلح است. وی اضافه کرد: تا روز برگزاری انتخابات شش میزان/ مهر، حکومت افغانستان کوشش های خود را راجع به پروسه صلح متوقف ساخته است. به باور ما کلید مشروعیت صلح در برگزاری انتخابات است و صلح بدون مشروعیت نمی تواند تامین گردد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در ولایت قندهار بیان داشت که پس از برگزاری انتخابات، صلح را در اولویت قرار می دهد و وی حاضر است در هر گوشه ای از افغانستان با طالبان تبادل نظر کند.

لازم به ذکر است که مذاکرات صلح آمریکا با طالبان یک هفته قبل با پیغام توئیتری دونالد ترامپ متوقف شد. رئیس جمهور آمریکا روز 16 سنبله/ شهریور در چند توئیت کوتاه و متوالی نوشت که مذاکرات صلح با طالبان را متوقف نموده و همچنین برنامه خود برای دیدار با رهبران طالبان و رئیس جمهوری افغانستان در کمپ دیوید را نیز لغو نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 393

به "کوشش های صلح تا تشکیل دولت آینده افغانستان متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های صلح تا تشکیل دولت آینده افغانستان متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید