تصویب تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در دولت روحانی

به گزارش آسمان فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق های نجومی در دستگاههای اجرایی در دولت دوازدهم در دستور کار نهاده شد و به تصویب نمایندگان رسید.

تصویب تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در دولت روحانی

در این جلسه، ابتدا سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش کمیسیون را قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، محورهایی از قبیل دلیل تداوم پرداخت های غیرمتعارف در دولت و شرکتهای دولتی، دلیل استنکاف دولت از راه اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایا طبق قانون برنامه ششم توسعه، دلیل استنکاف دولت از برخورد با خاطیان و معرفی آنها به قوه قضائیه و شرایط فعلی نجومی بگیران به نام محورهای اصلی انجام تحقیق و تفحص قید شده است.

سپس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه و عضو هیات رئیسه مجلس، به نمایندگی از متقاضیان، به دفاع از ضرورت انجام این تحقیق تفحص پرداخت.

او با اشاره به سابقه تحقیق و تفحص از این حقوق ها در مجلس دهم، گفت: در آن موقع و در آنالیز های دیوان محسبات، تعیین شد که دستگاههای دولتی دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند و حداکثر کاری که نموده اند این بوده که جلوی انتشار فیش های حقوقی را گرفته اند!

در نهایت، تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق های نجومی در دستگاههای اجرایی در دولت دوازدهم به رأی گذاشته شد که با 211 رأی موافق از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

پس از انتخاب اعضای تیم تحقیق و تفحص و صدور حکم آنها به وسیله رئیس مجلس، این تیم 6 ماه فرصت دارد تا با انجام تحقیق و تفحص، گزارش آن را برای اتخاذ تصمیم به صحن مجلس ارائه دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1681

به "تصویب تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در دولت روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در دولت روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید