خاص ترین و خلاقانه ترین دکوراسیون ها در اقامتگاه های ایران

به گزارش آسمان فارس، این روزها سفر کردن به تنها راه گریزی برای فرار کردن از روزمرگی های زندگی تبدیل شده است. برای همین حتی از کوچک ترین تعطیلات هم برای سفر کردن استفاده می کنیم. یکی از مهم ترین مسائلی که همیشه در برنامه ریزی سفرمان با آن درگیر هستیم بحث پیدا کردن محل مناسبی برای اقامت است. فرقی هم نمی کند فقط برای یک آخر هفته کوتاه بار سفر بسته اید یا در حال برنامه ریزی برای یک سفر نسبتا طولانی هستید، در هر صورت پیدا کردن مکانی برای اجاره ویلا و سوئیت در سفر یکی از مسائل مسافرین است. اقامتگاهی که در طول مدت سفر درست مانند خانه ماست؛ پس باید به همان اندازه هم برای ما دوست داشتنی و راحت باشد. حتی اینکه مدت کمی را قرار است تا در آن اقامتگاه بگذرانید باعث نمی شود تا بخواهید در مکانی زندگی کنید که دکوراسیونش برای شما دوست داشتنی نیست.

خاص ترین و خلاقانه ترین دکوراسیون ها در اقامتگاه های ایران

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا سری به خلاقانه ترین و خاص ترین اقامتگاه های ایران بزنیم تا بتوانیم در سفرهای بعدی مان شانس اقامت در متفاوت ترین اقامتگاه های ایران را داشته باشیم.

  • خانه هابیت ها، رویایی که به حقیقت تبدیل شده

اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص فیلم ارباب حلقه ها باشید احتمالا برای یکبار هم شده رویای زندگی در خانه هابیت ها را در سر گذرانده اید. اما باید به شما بگوییم که کافیست تا به اردبیل سفر کنید تا رنگ واقعیت به رویای خود بدهید و بتوانید در خانه هابیت ها اقامت داشته باشید!

خانه هایی سنگی، با سقف کوتاه و در ورودی دایره ای شکل که در دامنه کوه قرار گرفته و اقامت در آن درست مانند این است که به جهانی قصه ها وارد شده باشیم. برای چشیدن لذت اقامت در چنین اقامتگاهی تنها لازم است تا سفری به اردبیل داشته باشید. پس اگر از اقامت در هتل و سوئیت های معمولی خسته شده اید و در پی تنوع هستید با رزرو اقامتگاه بوم گردی هابیت ها در مشگین شهر اردبیل می توانید حسابی سبک سفر کردنتان را زیر و رو کنید.

  • اقامتگاه لوله ای با ویو دریا

بدون شک می توان یکی از خاص ترین و متفاوت ترین اقامتگاه های ایران را اقامتگاه ویولا عسلویه دانست. برای بیشتر ما عسلویه شهری صنعتی است که تنها مقصد سفرهای کاری می باشد. اما اگر بدانید در عسلویه امکان اقامت در چنین مکانی وجود دارد واقعا برای سفر به عسلویه ترغیب نمی شوید؟ زمانی این لوله ها به عنوان ضایعات روی دست صنایع پتروشیمی مانده بود. اما فقط کمی خلاقیت لازم است تا از وسایل دورریز کاربردی ترین چیزها را ایجاد کرد.

حالا این لوله ها در ساحل قرار گرفته اند و داخل آن ها با تجهیزات کاملی چیدمان شده و تبدیل به یکی خلاقانه ترین اقامتگاه های ایران شده است. مطمئنا تجربه اقامت در یک لوله نفتی با چشم انداز زیبایی از دریا چیزیست که در هیج کجای جهان جز عسلویه خودمان نصیبتان نخواهد شد. البته که این تنها خلاقیت این اقامتگاه نیست. در ویولا شما حتی می توانید در کلبه های چوبی اقامت کنید که روی آب شناور هستند!

  • اقامت در خانه هایی از جنس سنگ

تا به حال نام کندوان به گوشتان خورده است؟ کندوان روستایی در نزدیکی تبریز است که قدمت آن به چند صد سال پیش بر می شود. روستایی که تمامی خانه هایش از جنس سنگ است و از سالیان قبل محل زندگی مردم بومی این منطقه بوده است. خانه هایی که بدون ابزار و تنها با دست کنده شده اند و حالا یادگاری با ارزش در دستان ما هستند.

جالب است بدانید که تنها 3 روستا شبیه به کندوان در کل جهان وجود که تنها کندوان است که هنوز هم در آن زندگی در جریان دارد! اقامت در این خانه های سنگی 700 ساله می تواند یکی از مجذوب کننده ترین تجربیات شما در سفرهایتان را رقم بزند. پس فرصت را از دست ندهید و به کندوان بروید و با رزرو هتل در کندوان خود را چند روزی مهمان خانه های سنگی این منطقه کنید.

  • زندگی در خانه های سومری ها

یکی دیگر از متفاوت ترین اقامتگاه هایی که می توانید در سفرهایتان در آن اقامت کنید مضیف ها هستند. خانه هایی که سبک ساخت آن ها به 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می شود و به سومری ها نسبت داده می شود. این سبک از خانه ها بین مردم عرب رواج دارد. مضیف ها را از نی مرداب می سازند و ظاهر آن ها طوری است که به نظر می رسد سبک ساخت آن بسیار راحت است. اما نحوه ساخت این مضیف ها پیچیدگی های خاص خودش را دارد. بد نیست این بار که به شهرهای عرب نشین ایران سفر کردید اقامت در این مضیف ها را جایگزین اجاره سوئیت کنید.

  • اقامت به سبک سوئیسی ها

سوئیس بهشت عاشقان طبیعت گردیست. وقتی به سوئیس فکر می کنیم طبیعت بکر زیبایی را تصور می کنیم که در یک طرف کلبه ای چوبی به چشم می خورد و در سمت دیگر گاوها در حال چرا هستند، تصویری واقعا رویایی! ولی برای دیدن چنین تصویری نیازی نیست تا به جای دوری برویم. کافیست یک توک پا تا شمال بروید و لذت یک طبیعت گردی جانانه را بچشید. در شمال کلبه های چوبی مثلثی شکلی وجود دارد که به کلبه های سوئیسی معروف هستند و در دل جنگل جای گرفته اند. کلبه های تماما چوبی که بیشتر شبیه به چیزهایی است که در فیلم ها می بینیم اما این بار واقعیت پیدا کرده اند.

اقامتگاه های سراسر ایران زیر دستان شما

با وجود چنین اقامتگاه های خاص و متفاوتی سفر کردن بیشتر از همیشه لذت بخش خواهد بود. اما دسترسی به چنین اقامتگاه هایی خود مسئله ای است که لیدوماتریپ به سادگی آن را حل کرده است. لیدوماتریپ یک وبسایت رزرواسیون آنلاین اقامتگاه می باشد که امکان رزرو اینترنتی اقامتگاه را در سراسر ایران به وجود آورده است. لیدوما در سراسر ایران بیش از 8 هزار اقامتگاه فعال دارد تا بتواند نیاز همه افراد با سلیقه های مختلف را پوشش دهد. در لیدوما چه در پی اجاره سوئیتی ارزان در تهران باشید، چه ویلایی لاکچری در شمال یا کیش و یا حتی خاص ترین و متفاوت ترین اقامتگاه ها می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

لیدوماتریپ این امکان را داده تا از خانه خود به اقامتگاهی صدها کیلومتر دورتر دسترسی داشته باشید، تصاویر آن را ببینید، قیمتش را بررسی کنید و اقامتگاهی مطابق با بودجه و سلیقه خود را رزرو کنید. برای آشنایی هرچه بیشتر با خدمات لیدوماتریپ می توانید از طریق نشانی اینترنتی https://lidomatrip.com وارد این وبسایت شده یا در گوگل کلمه لیدوماتریپ را جستجو کنید تا به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. حالا کافیست شهر مقصد خود را انتخاب کنید تا تمامی اقامتگاه های موجود در آن برایتان به صف شوند. حالا همه چیز برای یک سفر ماجراجویانه آماده است!

منبع: اتاق
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1857

به "خاص ترین و خلاقانه ترین دکوراسیون ها در اقامتگاه های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین و خلاقانه ترین دکوراسیون ها در اقامتگاه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید