مربیان تیم ملی مسئولیت نتایج رکابزنان را بر عهده گرفتند

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، پس از برگزاری نشست کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری در صبح امروز که بیش از 4 ساعت به طول انجامید، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، محمد ابوحیدری مربی تیم سرعت و رسول هاشم کندی مربی تیم استقامت در جمع خبرنگاران حاضر گردیده و به سوالات آنها در خصوص نتایج رکابزنان در هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا پاسخ دادند.

مربیان تیم ملی مسئولیت نتایج رکابزنان را بر عهده گرفتند

رسول هاشم کندی مربی تیم ملی استقامت و نیمه استقامت کشورمان پس از صحبت ها و توضیحات رئیس فدراسیون گفت: متاسفانه علی رغم تمام کوششی که صورت گرفت در کسب نتیجه در بازی های آسیایی جاکارتا موفق نبودیم. این عدم کسب نتیجه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بخشی از آن به کادر فنی مرتبط است و من همه مسئولیت آن را بر عهده می گیرم.

وی ادامه داد: بخشی از این عدم نتیجه گیری تیم، وجود زیرساختهای لازم در دوچرخه سواری بر می شود که در این 4 سال اخیر وجود نداشت. ما در این 4 سال باشگاه های متعددی را در بخش جاده از دست دادیم. 4 سال قبل فعالیت های تیم های باشگاهی ما زیاد بود و این مسئله در نتیجه گیری رکابزنان تاثیرگذار بود. چرا که ورزشکاران در قالب تیم های خود در تورهای مختلف آسیا شرکت می کردند اما این اتفاق در این دوره نیفتاد.

وی ادامه داد: باشگاه های متعددی چون پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز، پیشگامان کویر یزد، برخی منحل گردیده و برخی نیز نسبت به قبل فعالیت بسیار کمی دارند. این کاهش فعالیت باشگاه ها تاثیر بسزایی در شرایط رکابزنان دارد. تیم های رقیب در قالب باشگاه هایشان پا را از آسیا فراتر گذاشته اند و به تورهای اروپایی رفته اند. همین مسئله منتهی شد به نتیجه ضعیفی که در بازی های آسیایی کسب کردیم.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت کشورمان اعلام نمود: البته این مسئله نمی تواند بهانه باشد. من به عنوان مسئول و مربی تیم استقامت نتایج کسب گردیده در جاکارتا را بر عهده می گیرم.

وی اعلام کرد: در جلسه کمیته فنی امروز توضیحاتی را به مسئولین ارائه کردیم و آنها نیز رهنمودهایی داشتند که اگر در تیم به کار بگیریم و زیرساختهای خود را درست کنیم، می توانیم در آینده به فدراسیون یاری نموده و در حل مسائل در مسابقات آتی نتایج قابل قبولی کسب کنیم و دیگر شرمسار نباشیم.

در ادامه این نشست، محمد ابوحیدری مربی تیم دوچرخه سواری کشورمان در بخش سرعت و پیست گفت: بعد از بازی های آسیایی داخل سالن، اردوهای منظم ما ادامه داشت. اردوهای خوبی را ترتیب دادیم و رکابزنان هم در حاشیه تمرینات رکوردهای خوبی را ثبت کردند. حتی قبل از بازی ها به اردوی مالزی رفتیم تا در پیست چوبی آنجا تمرین کنیم. تایم ورزشکاران، تایم خوبی بود. در حدی که نه برای مدال طلا، بلکه برای مدال های دوم و سومی و چهارمی می توانستیم رقابت خوبی داشته باشیم.

وی اضافه نمود: اما فکر می کنم در میدان مسابقه جو بازی های آسیایی برخی از رکابزنان ما را گرفت و آنها نتوانستند عملکرد خودشان را نشان دهند. متاسفانه پس از آنکه در ماده تیم استرینت نتوانستیم نتیجه بگیریم، رکابزنان از لحاظ روحی دچار مشکل شدند و همین مسئله بر روحیه ورزشکاران تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: شاید مسائلی مانند تحریم و مسائل اقتصادی بر روی رشته های دیگر تاثیر نگذارد اما بر روی رشته دوچرخه سواری بسیار تاثیرگذار است. فدراسیون تمام کوشش خود را کرد تا از ما حمایت کند اما برخی مسائل روی کل سیستم تمرینی و برنامه ریزی ما تاثیرگذار بود. البته تیم های دیگر هم خوب کار کردند. ژاپن و کره پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند. هند و تایلند هم این روزها هزینه زیادی می نمایند و زیرساختهای خود را تقویت نموده اند. با این وجود فدراسیون از من و ورزشکاران حمایت کرد.

ابوحیدری در پاسخ به این پرسش که چرا اردوی مالزی را به حضور در مسابقات مختلف ترجیح دادید؟ گفت: ما اگر پیست چوبی داشتیم و در ایران هزینه می کردیم، اردو برای ما بهتر از حضور در مسابقات بود اما اردوی پرهزینه مالزی را به پول خرج کردن برای شرکت در مسابقات ترجیح دادیم. شرایط رکاب زدن بر روی پیست چوبی با پیست سیمانی بسیار متفاوت است و تکنیک های خاص خود را دارد. در صورتی می توانستیم در مسابقات مختلف شرکت کنیم که قبل از آن بر روی پیست چوبی تمرین می کردیم. چنانچه در ایران پیست داشتیم، می توانستیم به راحتی در مسابقه های متعدد حضور یابیم.

مربی تیم دوچرخه سواری سرعت کشورمان توضیح داد: من تمام مسئولیت نتایج رکابزنان را در بازی های آسیایی برعهده می گیرم. من بلافاصله بعد از اینکه تیم نتیجه نگرفت، استعفا دادم. می خواستم بچه ها از لحاظ روحی دچار بحران نشوند. صلاح دیدم استعفا بدهم تا ترکش ها به سمت من بیاید نه ورزشکارانم.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان در حالی که پیش از این مسئولین فدراسیون قول کسب 3 تا 5 مدال را در بازی های آسیایی جاکارتا داده بودند، حتی نتوانست یک مدال از این رقابتها به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 84

به "مربیان تیم ملی مسئولیت نتایج رکابزنان را بر عهده گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربیان تیم ملی مسئولیت نتایج رکابزنان را بر عهده گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید